ALAKAVUKLAR, OZAN NADİR; ÇAKAR, ULAŞ; ARBAK, YASEMİN(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2012)
Conflict as a part of daily life is also of concern for the organizations that seek harmony and effectiveness. Therefore, it is essential to know and understand the characteristics, definitions and contributions of ...
TUNAER, BURÇAK MÜGE(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2012)
Turizm sektörü, yüksek döviz kazandırma potansiyeli, dış ticaret dengesinin kurulmasına yardımcı rolü ve sunduğu istihdam fırsatları bakımlarından Türkiye ekonomisi için büyük önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı Türkiye ...
BERBER, Aykut; ROFCANİN, Yasin(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2012)
Bu çalışmanın amacı, MBA öğrencileri bağlamında örtük liderlik teorisi ile ilgili bir ölçek geliştirmektir. Çalışma iki kısımdan oluşmaktadır. Birinci kısımda, odak grubu çalışmaları ve mülakatlar sonucunda örtük liderlik ...
ÖĞÜT, Adem; KAPLAN, Metin(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2012)
Bu çalışmada, dağıtım adaleti, işlemsel adalet ve etkileşim adaleti ile önemsiz ve ciddi sanal kaytarma faaliyetleri arasındaki ilişkilerin analiz edilmesi amaçlanmıştır. Konya ilinde faaliyet gösteren iki üniversite ...
Tak, Bilçin ; ACAR ERDUR, Duygu; KİTAPÇI, Nezih(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Bu çalısma, Türkçe "Örgütsel Bağlılık" yazınının genel profilini ortayakoymayı amaçlamaktadır. Bu doğrultuda, örgütsel bağlılığın Türkiye'yeözgü bir bağlamda incelenip incelenmediği tespit edilmeye çalısılmaktadır.Bu ...
ÖZER, PINAR; ERİŞ, ENGİN DENİZ; ÖZMEN, ÖMÜR NECZAN(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Bilgi çağı, teknolojinin is dünyasındaki öneminin artan bir hızla gelismesine nedenolmustur. Bununla birlikte, teknoloji kullanımına dönük yasanan sorunlar da dahasık gündeme gelmeye baslamıstır. Bu noktadan hareketle ...
ORAN, Adil ; YILMAZ, Özlem; ÖZER, Görkem Turgut(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Günümüzde artık insanların karar verirken her zaman optimizasyon yapanrasyonel bireyler (homo economicus) gibi davranmadıkları kabul edilmektedir.Buna rağmen, davranıslar rasyonel olmasa veya gözükmese bile onları ...
Canbaz, Mustafa; Çevik, Emre(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
2000'ler sonrası yabancı yatırımcıların büyük ilgi gösterdiği ÄMKB'ninbaslangıçtan buyana öne çıkan özelliği, kısa dönemde sağladığı kazançlardır.Yatırımcı açısından mali tablolardaki veriler, isletmelerin kar veya ...
Cebeci Perker, Burçak; Yalçın, Elem(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Bu çalısmada yeni ürün kavramı ve markanın iliskisi irdelenerek, yeniürünün pazara sunulmasında markanın önemi incelenmistir. Öncelikliolarak ürün kavramı, yeni ürünün pazara sunulmasında alınacakpazarlama bilesenleri ...
Doğukanlı, Hatice; Ergün, Bahadır(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Sürü davranısı, dahil olunan grubun etkisi ile fikirlerin revize edilerek grup ileaynı yönde karar verilmesi durumudur. Sermaye piyasalarında sürüdavranısına iliskin literatürde, yatırımcıların sürü davranısı gösterdiklerini ...
Başaran, Ümit; Büyükyılmaz, Ozan; ÇEVİK, Emrah İsmail (Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Bu çalısma içsel pazarlama uygulamalarının algılanan hizmet kalitesi üzerindebir etkisinin bulunup bulunmadığını ve bu etkide is tatmininin aracılık rolününolup olmadığını arastırmaktadır. Batı Karadeniz Üniversitelerinde ...
Başcı, Eşref Savaş(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Bu çalısmada ÄMKB Mali(XUMAL) ve Sınai(XUSIN) endeksleri oynaklığı,endeks günlük kapanıs fiyatları ile günlük en düsük ve en yüksek fiyataçısından karsılastırmalı olarak tespit edilmektedir. ÄMKB Sınai endeksinde159 ...
Turunç, Ömer; Altay, Melih; BİLGİN, Necdet (Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Rekabetin yoğunlastığı günümüz sartlarında örgütler yeniliklere ayakuydurmak zorundadır. Yenilikçi ortamın olusturulması için de bireylerin motiveedilerek bazı hedeflere yönelmesi sağlanmalıdır. Bu çalısmada hiyerarsikplato, ...
Bingöl, Dursun; Aydoğan, Enver; Şenel, Gökçen; Erden, Pelin(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Bu arastırma, kamu kurumlarında yönetici pozisyonunda çalısanlararasında kadın yönetici sayısının az olmasının nedenlerine yönelik görüsleribelirlemeyi amaçlamaktadır. Bu nedenle, TC. Enerji ve Tabii KaynaklarBakanlıgı ...
Torlak, Ömer ; Doğan, Volkan(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Marka algısı üniversite adayları tarafından üniversite seçimindebelirleyici bir rol oynamaktadır. Bu çalısma üniversite adaylarının üniversitemarka algılarının boyutları ile marka algısına karsı tepkisel davranıslarıbelirlemeyi ...
Çabuk, Serap; Atılgan, Kalender Özcan(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Marka denkligi kavramının anlamı, isletmenin farklı disiplinlerinin farklı bakısaçılarıyla tartısılmaktadır. Çalısmada, Aaker (1991) tarafından belirlenmis olanmarka denkligi boyutlarından, marka farkındalıgı, marka ...
TATLIDİL, Rezan; Baybars, Miray; Ventura, Keti; Kazançoglu, İpek(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Nis pazarlarda yer alan global firmalar, faaliyet gösterdikleri ülkelerin özelliklerinedayalı olarak ürün stratejilerinde farklı uygulamalar benimsemektedirler. Bubaglamda, çalısmanın amacı, haftalık olarak degisen ürün ...
HACIHASANOĞLU, Erk ; SOYTAŞ, Uğur (Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Emtia fiyatları ile hisse senedi piyasaları arasındaki iliski yazında çok sayıdaçalısma tarafından ele alınmıstır. Bu çalısmalarda iki varlık sınıfı arasında verisetine ve zaman aralıgına göre çok farklı sonuçlara ulasıldıgı ...
Gök, Ayşe Cansu; ÖZDEMİR, ALİ(Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi, 2011)
Son yıllarda artan rekabetçi ortamda ve küresel ekonominin yarattıgıetkiler sonucunda, isletmeler için yasamlarını devam ettirmek ve farkyaratabilmek adına en önemli araçlardan birisi de gelecege yöneliktahminlerde bulunmak ...