Abstract:
Marka algısı üniversite adayları tarafından üniversite seçimindebelirleyici bir rol oynamaktadır. Bu çalısma üniversite adaylarının üniversitemarka algılarının boyutları ile marka algısına karsı tepkisel davranıslarıbelirlemeyi amaçlamaktadır. Arastırmada üç vakıf ile üç devlet üniversitesiolmak üzere altı üniversitenin marka algılarının boyutları ve adayların tepkileribelirlenmeye çalısılmıstır. Arastırma sonuçlarına göre üniversite markaalgısının olusmasında sırasıyla, mezuniyet sonrası beklentiler, ögrenmeçevresi ve sosyal çevreden olusan vaatlerin en önemli boyutlar olduguanlasılmıstır. Aynı zamanda devlet üniversitelerinin vakıf üniversitelerineoranla marka algılarının daha güçlü oldugu, aday ögrencilerin buüniversitelere yönelik tepkilerinin de daha olumlu oldugu görülmektedir.Genel olarak marka algılarının üniversite adayı ögrencilerin üniversitetercihlerine yansıdıgı söylenebilir. Brand perception plays a decisive role in prospective students' choiceof educational organizations today. This study aims to assess the impact ofprospective students' perceptions of university brand on their preferences foruniversities. The study investigated the dimensions of brand perceptions ofthree private and three state universities and prospective students' reactions.Findings from the study indicate that the most significant dimension in theformation of university brand perception is the promises consisting of postgraduationexpectations, the learning environment and social environment.The findings also suggest that state universities have stronger brand perception than private universities and prospective students have morepositive reactions to state universities. In general, prospective students'perceptions of university brand are reflected in their preferences foruniversities.