Güzel Sanatlar Enstitü Tezleri: Recent submissions

  • Karslıoğlu, Feruha Aslı (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    "1950'den Günümüze Cam Heykel Sanatı" hakkındaki bu çalışmada, camın tarihsel süreç içerisindeki gelişiminden, camı şekillendirme tekniklerine, camın heykel malzemesi olarak nasıl kullanılmaya başlandığı ve bunu kullanan ...
  • Böcekler, Burcu (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Fotograf, icat edildigi günden itibaren arkeoloji ile iç içe olmus, arkeolojinin bagımsız bir bilim dalı olarak gelismesine yardım etmistir. Fotografın arkeoloji için yararlı olabilecegi, fotografın dünya kamuoyuna duyurulusu ...
  • Akkaya, Cahit (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Her sanatsal olusum kendini önceleyen, alt-geçmis sanatsal olusumlar üzerinde temellenmekle birlikte kendine ait yeni degerlerle var olmaktadır. Bu açıdan bakıldıgında Yeni-Dısavurumculuk'u tanıma, anlama, çok yönlülügü ...
  • Tabanlı, Didem (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Temelleri Antik Yunan ve Roma'nın muhtesem dekorasyon sanatına dayanan Mozaik sanatı en eski, en dayanıklı ve sanat tarihinde daima göz doldurmus sanatsal ifadelerden biridir. Mozaik denince akla Roma döneminde yaratılan ...
  • Peykoğlu, Melis (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Her sanat dalında oldugu gibi müzik de, içinde bulundugu dönemin sosyal, ekonomik ve kültürel kosullarına baglı olarak sekillenmektedir. Dolayısıyla bulundugu döneme uygun degisimler yasayan müzigin notaya dökülmesi de bu ...
  • ATAR, NEDA İSMAİL (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Günümüzde kapitalist toplum düzeniyle kosutluk gösteren sanatın kurumlarının birer magazaya dönüsmesi, sergilenen nesneleri ticari yatırım haline getirdi. Bu durum sanatta yeni fikirlerin ortaya çıkmasına neden oldu. Müze, ...
  • Pelister, Onur (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Yücel Erten, yönetmen, tiyatro yöneticisi, oyun yazarı, çevirmen kimlikleriyle Türk Tiyatrosu'na önemli katkılar yapmış bir sanatçıdır. Türk Tiyatrosu'nda uzun süre, reji eğitimi almış tek yönetmen olarak çalışmalarını ...
  • Arabalı Koşar, Sevim Tuğba (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    En eski dokuma sanatları içinde yer alan tapestry dokumalar figürlü örneklerin olusumuyla ortaya çıkmıs bir kavramdır. Tapestry; figürlü, resimli dokumaların Avrupa kaynaklı ismidir. Tapestryler; atkı yüzlü düz dokuma ...
  • Zengin, Ferdane Elif (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    İnsanoğlu, var oluşundan itibaren toprak ile iç içe yaşamaktadır. İlkel insanlar ateşi bulduklarında kilden yaptıkları çanak çömlekleri ve idolleri sağlamlaştırmak için pişirmeye başlamışlardır. Fakat onların bu eylemleri, ...
  • Özkan, Çağdaş (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Türk resim sanatçıları, 19. yüzyılın zorunlu kültürel değişim hamleleri içinde, figürden çok manzara (peyzaj) ressamlığının önem kazandığı, alabildiğine doğaya açık, hatta doğa tutkunu denebilecek bir atmosfer içinde ...
  • NEZİROĞLU, Fırat (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2007)
    Sepet Örme Teknikleri tarihsel açıdan incelendiğinde kültürümüzdeki zenginlik ilk bakışta dikkatleri çekmektedir. Ancak araştırmalar süresince kaynak sıkıntısı çekilmektedir. Bu tez araştırması ile Türkiye ve Dünya ...
  • Seçkin, Huri Aylin (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Mozart'a yapıtlarını nasıl yaptığını açıklanması istendiğinde "Nasıl Bilebilirim" demişti açık yüreklilikle. Bir sanatçıyı açıklamak ne kadar zor ise yarattığı eserlerini de anlatmak o kadar zordur. Nedeni; yaratılan her ...
  • Gönen, Güzide Berran (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Ahmed Adnan Saygun, Cumhuriyetimizin ilk kuşak bestecileri arasında yer alan bir sanatçıdır. Eserlerinin yanı sıra; kişiliği, eğitimciliği, etnomüzikolojik çalışmaları ve düşünceleri ile çağdaş müzik tarihimizde önemli bir ...
  • Karaaslan, Elvin (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Sokak sanatı kamu alanlarını yeniden düzenler ve yapılan çalışmalar yoluyla bu alanları, izleyiciye küçük mesajlar ileten mekanlar haline getirir. Amacı ise; genel bir tabirle reklam verenler ve büyük kuruluşlar tarafından ...
  • Tanyıldızı, Barış (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Çağdaş resim pratiği dahilinde pek çok sanatçı, dijital teknolojilerin sağladığı olanakları farklı yaklaşımlarla üretimlerinde kullanmaktadır. Bu çalışmada benzer kavrayış ve biçimsel ortaklık gösteren sanatçıların işlerinden ...
  • Güzelaydın, Aslı (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Tez konumun "Yugoslavya'dan İzmir'e Göç Eden Bazı Ailelerdeki Geleneksel Tekstillerin Kataloglanması" olarak belirlenmesinin nedeni, unutulmaya yüz tutmuş bu geleneksel tekstillerin zamanla tamamen ortadan kalkacak olmasıdır ...
  • Küçükebe, Murat (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Kültürel kimlik, bir grubun öteki gruplardan ‘farklı' olduğunu ortaya koyma ve bunu vurgulama talebidir. Farklı olmak aynı zamanda grup içi benzerliklerin de yaratılmasını gerektirmektedir. ‘Biz' olma yolunda benzerliklerin ...
  • Çelebi, Tevfik Burak (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Seramik üretiminde önemli bir yeri olan sırçalaştırma işlemi, bu işlemi zorunlu kılan sebepler dolayısıyla sürekli gelişmiş ve bugünkü teknolojiye ulaşmştır. MS. 9. ve 10. yüzyıllarda cam ergitme ve şekil verme geliştirilmiş ...
  • Öğüt, Çağdaş Gül (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Mülkiyet kavramının ortaya çıkmasıyla, toplumsallaşma süreci başlamış, ancak mülkiyetin paylaşımında eşitsizlikler oluşmuştur. Sanayi Devrimi'yle birlikte insan, kendisini merkeze koyarak doğaya ve çevresinde olan her ...
  • Şaul, Linet (DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2008)
    Bu çalışmada, 19. yy İtalyan Operası'nın dönemsel, biçemsel ve teknik açıdan incelenmesi ele alınmıştır. 1. bölümde, bu dönemdeki İtalyan operası, Romantisizm, Verismo ve en önemli İtalyan bestecileri ile libretto yazarları ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account