Abstract:
Bedenin sanata konu edilmesi, betimlemenin tarihi kadar eskiye uzanır. Yeryüzünde hiçbir şey insan bedeni kadar İLgi odağı olamamıştır. Bugün beden, siyaset, din, hukuk, ekonomi, bilim, medya ve moda gibi egemenlik aygıtlarının yağmalama alanıdır. Devletin tek tipleştirdiği, dinin örttüğü, modanın açıp kapattığı, spor tekellerinin yarıştırdığı, kozmetik sanayinin allayıp pulladığı, plastik cerrahinin kesip biçtiği, medyanın tepeden tırnağa yeniden içimlendirdiği beden; günümüzde istila edilmiştir. Sanat, dört bir yandan kuşatılan, yağmalanan ve örselenen beedeni bütünlüğe kavuşturmayı ve giderek sağaltıcı özelliğiyle ona terapi imkanı sağlayabilecek biricik alandır. Bu çalışmada; kronolojik bir çizgide, Türk minyatür geleneğinden itibaren Çağdaş Resim Sanatımızın bedeni ele alış tavrını irdelemeye ve yapıt okumalarından hareketle, Türk kültüründeki beden imgesinin resim sanatındaki sunumunun izlerini sürmeye çalışacağız. Studying body in the art, goes back as far as the history of imagery. Nothing in the world can become focus of inte-2st as human body did. Today, body is the looting area of the dominance tools such as politics, religion, law, eco-omics, science, media and fashion. The body which is uniformized by state, covered by region, uncovered and ecorated by fashion, competed with others by the power of sport monopolies, put on make-up by cosmetic idustry, operated by plastic surgery and shaped from head to foot by media, nowadays has been invaded. Art with :s curative feature, is the only field which will provide a theraphy chance and also make complete the looted, sur-3unded on all sides, buffeted body. In this study, in a chronological line, we will try to research the manner in which ur Contemporary painting considers the body beginning from Turkish miniature tradition, and the plastic arts resentation of body image in the Turkish culture by reading paintings.