Abstract:
Bu çalışmanın amacı, modanın ve moda endüstrisinin özellikle de 1980'li yıllardan sonra, kadını estetik ve güzel olma yolunda toplumsal bir proje haline getirerek, bedeni nasıl daha fazla görünür kıldığını değerlendirmektir. Giyimyimin katı kurallarının gevşediği 20. Yüzyılın sonunda kapitalizm, dünyanın hemen her yerinde insanlara temnel yaşam biçimleri sunarken bu süreçte ortaya çıkan ürünlerin tüketicisi olmak için bir dizi kural ve sembolü öğrenme koşulunu da zorunlu hale getirmektedir. Sonuç olarak çeşitli sosyolojik çözümlemelerde de başat bir yer tutan beden kavramı ele alındığında, artık yeni tasarı beden" leri tanımlayan belirgin bir dönüşüm sürecine girilmiştir. Bu dönüşüm süreci içinde de, modanın din bedenini tasarlamasındaki etkisi oldukça güçlü bir şekilde belirginleşmiştir. The main purpose of this paper is to highlight the effect of fashion industry in order to understand the role and iction of fashion ancPto show how fashion plays with women's body as an aesthetic and fashionable object er 1980's. the end of the century, capitalism have been introduced new life styles to the society involved into the con-ming culture constraining to learn a series of rules and symbols with many negative aspects. Consequently, ; profound effect of fashion industry on women's body has became more influential than in the past by the 2ncy of new designed bodies insisted under the compulsion of the consumer society. Thus, within the world consumerism, the effect of fashion on designing the women's body had been clearly defined as an esthetic poroject.