DSpace Repository

İlköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Ergen, Demet
dc.date.accessioned 2015-11-18T10:57:01Z NULL
dc.date.available 2015-11-18T10:57:01Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/6795 NULL
dc.description.abstract Bu araştırma ilköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimine göre entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisinin belirlenmesini hedeflemektedir._x000B_Araştırmanın deneklerini, 2008-2009 eğitim - öğretim yılında, Balıkesir Hatice Fahriye Eğinlioğlu İlköğretim Okulunun 3, 4 ve 5. sınıflarında öğrenim gören 30 öğrencisi oluşturmuştur._x000B_Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Deney grubunda (n=15) eşlikli çalmaya dayalı keman eğitimi , kontrol grubunda ise (n=15) eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimi uygulanmıştır._x000B_Araştırmada veri toplama aracı olarak, ?Müziksel İşitme Yeteneği Değerlendirme Formu?, ?Keman Çalmaya Yönelik Fiziksel Yeterlilik Gözlem Formu?, ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Entonasyon Değerlendirme Formu?, ?Piers -Harris Öz-Kavramı Ölçeği? ve ?Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır._x000B_Araştırmanın bulguları ilköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimine göre entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisinin anlamlı derecede fark yarattığı yönündedir. This study aims to determine the effect of elementary-level violin education based on playing with accompaniment compared to violin education based on playing without accompaniment upon intonation, self-confidence, and attitude._x000B_The study subjects consisted of 30 students enrolled in the 3rd, 4th and 5th grades at Hatice Fahriye Eginlioglu Primary School in Balikesir during the academic year 2008-2009._x000B_In the study, the researcher used the pre-test/post-test control group experimental design. The experiment group (n=15) received violin education based on playing with accompaniment, while the control group (n=15) was given violin education based on playing without accompaniment._x000B_The study employed the following data collection instruments: ?Musical Audition Skill Assessment Form?, ?Observation Form about Physical Competence for Playing the Violin?, ?Personal Information Form?, ?Intonation Assessment Form? ?the Piers-Harris Self-Concept Scale? and ?the Attitude Scale toward Violin Course?._x000B_ The findings of the study demonstrate that the effect of elementary-level violin education based on playing with accompaniment upon intonation, self-confidence, and attitude significantly differed from that of violin education based on playing without accompaniment. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US
dc.subject Keman Eğitimi,Violin Education,Eşlikli Çalma,Playing with Accompaniment,Entonasyon,Intonation,Özgüven,Self-Confidence, Keman Dersine Karşı Tutum,Attitude toward Violin Course en_US
dc.title İlköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisi en_US
dc.title.alternative The effect of elementary-level violin education based on playing with accompaniment on intonation, self-confidence and attitude en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account