Abstract:
Bu araştırma ilköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimine göre entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisinin belirlenmesini hedeflemektedir._x000B_Araştırmanın deneklerini, 2008-2009 eğitim - öğretim yılında, Balıkesir Hatice Fahriye Eğinlioğlu İlköğretim Okulunun 3, 4 ve 5. sınıflarında öğrenim gören 30 öğrencisi oluşturmuştur._x000B_Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Deney grubunda (n=15) eşlikli çalmaya dayalı keman eğitimi , kontrol grubunda ise (n=15) eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimi uygulanmıştır._x000B_Araştırmada veri toplama aracı olarak, ?Müziksel İşitme Yeteneği Değerlendirme Formu?, ?Keman Çalmaya Yönelik Fiziksel Yeterlilik Gözlem Formu?, ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Entonasyon Değerlendirme Formu?, ?Piers -Harris Öz-Kavramı Ölçeği? ve ?Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği? kullanılmıştır._x000B_Araştırmanın bulguları ilköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin eşliksiz çalmaya dayalı keman eğitimine göre entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisinin anlamlı derecede fark yarattığı yönündedir. This study aims to determine the effect of elementary-level violin education based on playing with accompaniment compared to violin education based on playing without accompaniment upon intonation, self-confidence, and attitude._x000B_The study subjects consisted of 30 students enrolled in the 3rd, 4th and 5th grades at Hatice Fahriye Eginlioglu Primary School in Balikesir during the academic year 2008-2009._x000B_In the study, the researcher used the pre-test/post-test control group experimental design. The experiment group (n=15) received violin education based on playing with accompaniment, while the control group (n=15) was given violin education based on playing without accompaniment._x000B_The study employed the following data collection instruments: ?Musical Audition Skill Assessment Form?, ?Observation Form about Physical Competence for Playing the Violin?, ?Personal Information Form?, ?Intonation Assessment Form? ?the Piers-Harris Self-Concept Scale? and ?the Attitude Scale toward Violin Course?._x000B_ The findings of the study demonstrate that the effect of elementary-level violin education based on playing with accompaniment upon intonation, self-confidence, and attitude significantly differed from that of violin education based on playing without accompaniment.