Abstract:
Bu araştırma, 9-11 yaş grubu çocuklarda Orff-Schulwerk destekli keman eğitiminin keman dersine ilişkin tutum, keman çalmaya yönelik öz yeterlik algısı, öz güven ve keman çalma becerisi üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ön test - son test kontrol gruplu deney deseni kullanılmıştır. Araştırma 2009 "“ 2010 eğitim öğretim yılı bahar yarılında Aydın Merkez Gazi Paşa İlköğretim Okul'unda daha önceden keman eğitimi almamış toplam 36 denek üzerinde uygulanmıştır. 14 hafta süren deney sürecinde deney ve kontrol gruplarına haftada bir saat bireysel keman eğitimi verilmiştir. Deney grubuna ek olarak haftada iki saat Orff-Schulwerk destekli keman eğitimi uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Keman Çalmaya Yönelik Öz Yeterlik Algısı Ölçeği, Keman Dersine İlişkin Tutum Ölçeği, Keman Çalma Becerisi Gözlem Formu ve Piers-Harris Çocuklar İçin Öz Kavramı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın başlıca sonuçları şunlardır: Orff-Schulwerk destekli keman eğitimi, geleneksel keman öğretimine göre; "¢ Öğrencilerin keman dersine ilişkin tutumları üzerinde, "¢ Keman çalma becerisi üzerinde, "¢ Öz Güvenin; mutluluk-doyum, kaygı, popülarite, sosyal beğeni ya da gözde olma, davranış ve uyma-konformite, fiziksel görünüm, zihin ve okul durumu alt faktörleri üzerinde anlamlı fark oluşturmuştur. "¢ Keman Çalmaya Yönelik Öz Yeterlik Algısının; yatkınlık, inanç, kararlık, alt faktörleri üzerinde anlamlı fark oluştururken, güven alt faktöründe anlamlı fark oluşturmamıştır. The purpose of this research is to determine the effects of violin education which is supported by Orff Schulwerk on the Students aged between 9 "“ 11' s attitudes towards violin lesson, self Efficacy perceptions towards playing violin, self confidence and violin playing ability. Pre and post tests research design with a control group was used for this Research. The research was done among 36 student who had no education about playing violin in Aydın Merkez Gazi Paşa Primary School in the academic year of 2009 -2010. İn experimental process, which takes 14 week, traditional violin education was applied both experimental and control groups an hour per week. İn addition, violin education which is supported by Orff Schulwerk was applied on experimental group (n=18) two hours once a week. İn research data was collected by Self Efficacy Beliefs Towards Playing Violin Scale, Attitude Towars Violin Lesson Scale, Piers "“ Harris Children Self Concept Scale and Violin Playing Ability Observation Form. Results of the research is listed below: The violin education which is supported by Orff Schulwerk has significant efectiveness with regard to traditional violin education on, "¢ Attitude Towars Violin Lesson "¢ Violin Playing Ability "¢ The happiness-satisfaction, anxiety, being popular, behaviour agreement-conformity, physical appearence and mind and school condition sub factors of Piers-Harris Self Concept Scale "¢ The aptitude, belief, insistence sub factors of Self Efficacy Beliefs Towards Playing Violin. The confidence sub factor has no significant meaning.