Abstract:
Bu arastırmanın amacı, ilköğretim düzeyinde eslikli çalmayadayalı keman eğitiminin esliksiz çalmaya dayalı keman eğitiminegöre entonasyon, özgüven ve keman dersine karsı tutum üzerindekietkisini belirlemektir. Arastırma 2008-2009 eğitim - öğretimyılında, Balıkesir Hatice Fahriye Eğinlioğlu Älköğretim Okulu'nda3., 4. ve 5. sınıfta öğrenim gören 30 öğrenci ilegerçeklestirilmistir. Arastırmada öntest - sontest kontrol grupludeneme modeli kullanılmıstır. Arastırma sırasında deneygrubunda (n=15) eslikli çalmaya dayalı keman eğitimi, kontrolgrubunda (n=15) ise esliksiz çalmaya dayalı keman eğitimiuygulanmıstır. Arastırmada veriler, Piers- Harris Öz- KavramıÖlçeği, Keman Dersine Yönelik Tutum Ölçeği ve EntonasyonDeğerlendirme Formu ile toplanmıstır. Arastırma bulguları, eslikliçalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve kemandersine karsı tutum üzerinde anlamlı düzeyde (p<.05) daha etkiliolduğu yönündedir.