dc.date.accessioned |
2015-10-16T14:45:56Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-16T14:45:56Z |
NULL |
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/4841 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bilindiği gibi, Heidegger'e göre felsefenin birincil görevi Varlığın sesini işitmektir. Çünkü Varlığın anlamı Batı düşüncesinin felsefi geleneği tarafından unutulmuştur. Yalnızca insan Varlık sorusunu sorabilir. Bu olgu yalnızca insanın Varlığın anlamını anlayabileceğini imler. İnsan, içinde zihnin tüm öteki bilişsel yetilerinin işleyebileceği Varlığın bir ön-anlayışına sahiptir. Dolayısıyla, varolmak Varlığa açık olmaktır. İnsan, sayesinde Varlığın sesini işitebileceği bu açıklık içerisinde yaşar. Böylece felsefenin gerçek yöntemi fenomenolojik varlıkbilimdir. Fenomenolojik varlıkbilim, kalkış noktası olarak Dasein'in varoluşsal çözümlemesini alır. Dasein daha şimdiden dünya içerisindedir ve kendini kendi zamansallığı içinde anlar. Geçmiş, şimdi ve gelecek Dasein'in zamansallığını oluşturur. Böylece insan Varlığının tarihsel olduğu söylenebilir. Aşağıdaki makale insanın tarihsel karakterini ve onun varoluşsal yapısını inceleyecektir. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Heidegger, Varlık, Tarih, İnsan Varoluşunun Tarihselliği |
en_US |
dc.title |
Heidegger Felsefesinde Fenomenoloji, Varlıkbilim ve Tarih |
en_US |
dc.title.alternative |
Phenomenology, Ontology, and History ın the Philosophy of Martin Heidegger |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |