dc.contributor.author |
Durgun, Bülent
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-16T14:45:22Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-16T14:45:22Z |
NULL |
dc.date.issued |
2006 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/4831 |
NULL |
dc.description.abstract |
İpek Yolu'nun önemli bir parçasını Anadolu coğrafyası oluşturmuştur. Bu coğrafyada yıllarca kervanlar ipek yolu boyunca taşıdıkları yükleri kah İzmir üzerinden kah İstanbul üzerinden Avrupa'ya götürmek istemişlerdi. Çağdaş Türkiye Cumhuriyeti'nin kurulduğu ilk yıllar olan 1920-1940 yılları arasında Türkiye'de karayollarının alt yapı çalışmaları önemli bir gelişme kat etmiştir. Bununla birlikte kara yollarında seyahat eden taşıt çeşitleri gittikçe değişik daha modern ve hızlı taşıtlar ile yerini değiştirir olmuştur. Bu durum ülkenin ekonomik yapısında da zamanla olumlu yönde etkisini göstermiştir. Geçimlik tarım üreten çiftçiler ürünlerini pazara sevk ederek para kazanmaya başlamışlardır. Ama yine de ülkenin kılcal damarları olarak nitelendirebileceğimiz kara yollarının tüm Anadolu'yu kapsadığını söylemek oldukça zordur. Biz bu dönemde özellikle ticareti gelişmiş olduğu ve ulaşımın etkin olarak kullanılmasına ihtiyaç bulunan İzmir örneği üzerinde durduk |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Türkiye, İzmir, Karayolu, Ulaşım, Taşıt, İpek Yolu, Ticaret, Üretim |
en_US |
dc.title |
Cumhuriyetin İlk Yıllarında Türkiye'de Karayolu Ulaşımı ve İzmir Uygulamaları |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |