dc.contributor.author |
Şen, Serdar
|
|
dc.date.accessioned |
2015-10-16T14:42:18Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-10-16T14:42:18Z |
NULL |
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/4776 |
NULL |
dc.description.abstract |
Tarih bir bilim midir? Tarihsel yöntemin temel özellikleri neler olmalıdır? Bu sorularaverilen yanıtlar modern ve post-modern tarih anlayışlarını birbirinden ayırmaktadır.Modern tarih anlayışı, en azından teoride, tarih alanında nesnel bilgiye ulaşmanın olanaklıolduğuna inanmaktadır.Buna karşı, post-modern tarih anlayışı ne nesnel bir anlamanın nede nesnel bir bilginin varlığına inanmaktadır.Tarih insan doğasının bir ürünüdür. Öyleysetarihi anlamak insanı anlamaktır. Dolayısıyla bu makalede yazarın şu soruya yanıt aradığısöylenebilir: İnsanı tam olarak anlamak olanaklı mıdır? Bu soru tarih bilimini tarih felsefesinebağlar. Yalnızca felsefe tarihsel yöntemi temellendirebilir ve yalnızca felsefe tarihsel bilginindoğruluğuna ilişkin bir ölçüt verebilir. Felsefe, bu anlamda, tarih disiplini için bir ön-koşul yada varlık nedenidir. Bu çalışmanın filozoflar ve tarih felsefesi üzerine odaklanmasının nedenibudur. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Enstitüsü |
en_US |
dc.subject |
Tarih, Tarih Felsefesi, Modernizm, Post-modernizm, Tarihsel Yöntem,Tarihsel Bilgi |
en_US |
dc.title |
Modernizmden Post-Modernizme Tarihsel Bilginin Epistemolojisi |
en_US |
dc.title.alternative |
Dilthey, Heidegger, Gademer, Derrida |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |