DSpace Repository

Öğrenci Hemşirelerin Klinik Stres Yaşama ve Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Altay, Naime
dc.contributor.author KILIÇARSLAN TÖRÜNER, Ebru
dc.date.accessioned 2015-10-14T15:42:49Z NULL
dc.date.available 2015-10-14T15:42:49Z NULL
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/4661 NULL
dc.description.abstract Giriş: Klinik uygulamalarda çocuk hastalarla çalışmak, öğrencilerin önemli düzeyde stres yaşamasına neden olmaktadır. Yaşanılan stres öğrencilerin çocuk sevme davranışlarını etkileyebilmektedir. Amaç: Bu araştırma, öğrencilerin klinik stres yaşama durumlarının çocuk sevme davranışlarına etkisini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Yöntem: Çalışma pediatri hemşireliği dersine kayıtlı 81 öğrenciyle yürütülmüştür. Veriler, klinik uygulamanın başında ve sonunda, demografik veri formu, Barnett Çocuk Sevme Ölçeği ve Klinik Stres Anketiyle toplanmıştır. Bulgular: Çocuk sevme ölçeğinin puan ortalaması dönem başı 87.11, dönem sonu 87.59'dir. Dönem sonunda öğrencilerin, klinik stres puanlarında önemli bir artış olduğu ve bu artışın, mücadele ve yarar alt grubundaki artıştan kaynaklandığı bulunmuştur. Dönem sonunda mücadele ve yarar puanlarındaki artışın çocuk sevme puanının arttırdığı belirlenmiştir. Sonuç: Öğrencilerin stres düzeylerinin ve bunun çocuk sevme davranışlarına olan etkisinin incelenmesi ile öğrenimde olumlu deneyimler kazandırılabilir Background: Taking care of children during pediatric practice causes significant stress in nursing students. Stress could affect students' liking of children. Objectives: This descriptive study was aimed at determining the effects of pediatric nursing students' clinical stress on their liking of children. Methods: The study was conducted with 81 pediatric nursing students. The data were collected before and after clinical practice using a socio-demographic form, a Clinical Stress Questionnaire and the Barnett Liking of Children Scale. Results: The mean scores on the Liking of Children Scale before and after the pediatric clinical practice were, respectively, 87.11 and 87.59. It was found that the Clinical Stress Questionnaire scores rose significantly and that this rise came from higher subscale average scores for the challenge and benefit questions, which measured positive feelings, after the pediatric course. Also, it was determined that the Liking of Children Scale scores significantly increased the challenge and benefit subscale scores of the students. Conclusion: Evaluating the impacts of clinical stress levels on students' liking of children could lead to more positive experiences for nursing students en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu en_US
dc.subject öğrenci hemşire, klinik stress, çocuk sevme,pediatric nursing students, clinical stress, liking children en_US
dc.title Öğrenci Hemşirelerin Klinik Stres Yaşama ve Çocuk Sevme Durumlarının Belirlenmesi en_US
dc.title.alternative Determining Pediatric Nursing Students' Clinical Stress and Liking of Children Scores en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account