DSpace Repository

Çocuk Kalp Sağlığını Geliştirme Tutum Ölçeği'nin Geçerlik ve Güvenirliği

Show simple item record

dc.contributor.author ÖZTÜRK HANEY, MERYEM
dc.contributor.author BAHAR, ZÜHAL
dc.date.accessioned 2015-10-14T15:34:39Z NULL
dc.date.available 2015-10-14T15:34:39Z NULL
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/4515 NULL
dc.description.abstract Giriş: Çocukluk döneminde kalp sağlığını geliştirici tutumların kazandırılması önceliklidir. Amaç: Çocuk kalp sağlığını geliştirme tutum ölçeği'nin Türkçe eşdeğerliğini sağlamak, geçerlik ve güvenirliğini test etmek amaçlanmıştır. Yöntem: Metodolojik araştırma İzmir ilinde üç ilköğretim okulunun altıncı sınıfında okuyan toplam 315 öğrenci ile yürütülmüştür. Arvidson tarafından geliştirilen ve 16 maddeden oluşan çocuk kalp sağlığını geliştirme tutum ölçeğinin dil geçerliği geri çeviri yöntemi; içerik geçerliği uzman görüşüne başvurularak; güvenirliği zamana göre değişmezliği ve iç tutarlılığı; geçerliği yapı geçerliği ile sınanmıştır. Ölçek dil geçerliği için Türkçe'ye çevrildikten sonra ön uygulama yapılmıştır. Ön uygulamadan sonra ölçek örneklem grubuna test tekrar test için 15 gün arayla iki kez uygulanmıştır. Bulgular: Çocuk kalp sağlığını geliştirme tutum ölçeğinin egzersiz, beslenme, sigara, stres kontrolü boyutlarının iç tutarlık güvenirlik katsayıları 0.62 ile 0.75 arasında, ölçeğin iç tutarlık güvenirlik katsayısı 0.79, test-tekrar test güvenirliği 0.60 bulunmuştur. Açımlayıcı faktör analizi ölçeğin dört faktörlü bir yapıya sahip olduğunu ortaya koymuştur ve doğrulayıcı faktör analizi bu dört faktörlü yapıyı doğrulamıştır (x2 /df = 1.285; RMSEA = .030; GFI = .95; CFI = .98 ve NNFI = .98). Sonuç: Çocuk kalp sağlığını geliştirme tutum ölçeği okul çağındaki çocukların kalp sağlığını geliştirmeye yönelik tutumlarının belirlenmesi için geçerli ve güvenilir bir araçtır Background: To develop the cardiovascular health promotion attitudes in childhood period is priority. Aim: This study has been carried out to evaluate the Turkish equivalence, reliability and validity of the children's cardiovascular health promotion attitude scale. Method: Methodological research was conducted with a total number of 315 6th grade students from three primary schools in Izmir. The scale which was developed by Arvidson includes sixteen items. The adaptation of the scale to Turkish language was performed via back translation technique, content validity was ascertained by expert opinions; reliability was examined with test-retest reliability and internal consistency, validity was examined with construct validity. The preliminary application was done after the translation of scale into Turkish to achieve language validity. The scale was applied to the sample group after the application for test-retest twice at a 15 day interval. Results: The internal consistencies of the exercise, diet, cigarette, stress control dimensions of the children's cardiovascular health promotion attitude scale were found between 0.62 and 0.75, and scale's internal consistency was 0.79, test-retest reliability was found to be 0.60. Exploratory factor analysis extracted that the scale had a four-factor structure and confirmatory factor analysis affirmed this four-factor structure (x2 /df = 1.285; RMSEA = .030; GFI = .95; CFI = .98 ve NNFI = .98). Conclusion: The children's cardiovascular health promotion attitude scale is a valid and reliable tool to determine the school aged childrens' attitude toward cardiovascular health. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu en_US
dc.subject Children's Cardiovascular Health Promotion Attitude Scale, Validity, Reliability,Çocuk Kalp Sağlığını Geliştirme Tutum Ölçeği, Geçerlik, Güvenirlik en_US
dc.title Çocuk Kalp Sağlığını Geliştirme Tutum Ölçeği'nin Geçerlik ve Güvenirliği en_US
dc.title.alternative Childrens' Cardiovascular Health Promotion Attitude Scale's Validity and Reliability en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account