Abstract:
Giriş: Hastaneye yatmanın çocuğun gelişimi üzerine olumsuz etkileri vardır. Çocuk için hastane korkutan, rahatsız eden ve hoş olmayan yaşantıları içerir. Travmatize olan çocuk, normalde yapabildiği günlük pek çok işini yerine getiremez, sözel iletişim kurmakta zorlanır. Sözsüz ifade ise ancak sanat gibi bir yöntemle açığa çıkarılabilir. Sanat arzu edilen sonuca ulaşmak için bilgi ve becerinin kullanılmasıdır. Hemşirelikte sanat, hastaların gereksinimleri ve kaygılarını anlamak, hastaların yeterliliğini artıran amaçlar ve uygulamalar geliştirmek, hastaların durumunu iyileştirmek için kullanılır. Çocuk hemşireliği, primer hemşirelik, aile merkezli bakım ve atravmatik bakım bileşenlerinden oluşur. Çocuk hemşireliğinde sanat uygulamaları değerlendirirken bu bileşenler üzerinden değerlendirilmelidir. Bu derlemede, hemşireliğin sanatsal boyutu ile, çocuk hemşireliğinde sanatın yeri ve çocuk sağlığı uygulamaları için önemi tartışılmış, sanat içerikli araştırmaların çocuk sağlığı açısından yararları ortaya konmaya çalışılmıştır. Introduction: Entering a hospital has negative effects on the development of child. Hospital includes fear, disturbia and bad experiences for a child. The child who is tramvatic can not do many daily activities which normaly can be performed and has the difficulty of doing verbal communication Non-verbal communication can only be come out with a princible like art. Art is the usage of information and skill in order to arrive a result which is desired. Art in the nursing is understanding the needs of patents and fears, improving the sufficiency of patients and developing principles are used in order to do good fort he patients. Childhood nursing is composed of primer nursing, family-based maintenance and traummatic maintenance. While art practises is evaluated, it must be evaluated from this comporents in this collection the artistic valve of nursing and the place of art in the childhood nursing and child-health practises are debated, the benefits of art based inquires are put forward