Abstract:
Amaç: Bu çalışmanın amacı, İzmir'deki 2 tıp fakültesinin son sınıf öğrencilerinin dentaltravmalar ve özellikle diş avulsiyonları ile ilgili yaklaşımını değerlendirmektir.Gereç ve yöntem: Çalışmada, İzmir ilindeki iki tıp fakültesinden (Ege ve Dokuz EylülÜniversitesi) 152 son sınıf öğrencisi yer almıştır. 10 soruluk anket formları okulyönetimi tarafından dağıtılmıştır.Bulgular: Öğrencilerin %88,2'si dental travma ile ilgili eğitimin önemli olduğunubelirtmiştir. %45,4 oranındaki öğrenciler hastayı diş hekimine sevk edeceğinibelirtirken %21,7'lik bölüm ise avulse olmuş dişi reimplante etmeyi tercih etmişlerdir.Avulse olmuş dişin taşınması sırasında öğrencilerin %43,4'ü steril salin solüsyonutercih ederken, %20,4'lük bölüm ise ıslak gazlı bezde dişin taşınmasını önermişlerdir.Öğrencilerin %69,7'si bu konu hakkında sahip oldukları bilgi düzeyini yeterlibulmazken %67,1 oranındaki öğrenciler ise bilgilerini geliştirmeye istekli olduklarınıbelirtmiştirSonuç: İzmir'deki iki tıp fakültesine devam eden son sınıf öğrencilerinin ağız ve diştravmaları konusundaki bilgilerinin yetersiz olduğu ve tıp öğrencilerinin bu konudadaha kapsamlı bir eğitim almalarının faydalı olacağı sonucuna varılmıştır.Objectives: The purpose of the present study is to evaluate the management of lastyear medical students attending 2 medical schools in Izmir, about primary treatment ofdental trauma with special attention to tooth avulsion.Material and method: The study population consisted 152 last grade students of 2medical schools (Ege and Dokuz Eylül University) in İzmir. A questionnaire with 10questions was distributed by the help of the schools' administrations.Results: 88.2% of the students stated that it was important to be educated on dentaltrauma. Only 21.7% of the students choose to reimplant an avulsed tooth whereas45.4% suggested sending the patient to a dentist. 43.4% of the students preferred sterilesaline solution for transporting an avulsed tooth and 20.4% suggested to use a wet gauze for transportation. 69.7% of the medical students were not satisfied about theirknowledge level about the subject and 67.1% were willing to improve their knowledgeand ability in diagnosis and primary treatment of dental trauma.Conclusion: It is reported that the knowledge level on dental trauma of last grademedicine students attending 2 universities in Izmir was not satisfying and it would behelpful to improve the knowledge by a denser education programs on the subject formedicine students.