DSpace Repository

Niş Pazarlara Özgü Glokal Ürün Stratejilerinin Geliştirilmesi: Tchibo Türkiye Örneği

Show simple item record

dc.contributor.author TATLIDİL, Rezan
dc.contributor.author Baybars, Miray
dc.contributor.author Ventura, Keti
dc.contributor.author Kazançoglu, İpek
dc.date.accessioned 2015-10-06T16:47:26Z NULL
dc.date.available 2015-10-06T16:47:26Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2392 NULL
dc.description.abstract Nis pazarlarda yer alan global firmalar, faaliyet gösterdikleri ülkelerin özelliklerinedayalı olarak ürün stratejilerinde farklı uygulamalar benimsemektedirler. Bubaglamda, çalısmanın amacı, haftalık olarak degisen ürün temaları ve magazakonsepti kriterlerine dayalı bir nis pazarlama stratejisi uygulayan Tchibofirmasının, Türkiye'deki hedef tüketici kitlesine özgü glokal ürün stratejilerininortaya konulmasıdır. Bu amaç dogrultusunda, Tchibo Türkiye'nin yöneticileri ileyapılan görüsmeler ile Tchibo'nun Türkiye'deki hedef tüketici kitlesine özgüfarklılasan ürün stratejileri incelenmistir. Arastırma modeli olarak nitel durumçalısması (örnek olay) tasarımının kullanıldıgı çalısmada, "tipik durum"örneklemesi teknigi kullanılmıstır. Görüsmeler sonunda elde edilen veriler,"betimsel analiz" yöntemi ile analiz edilmis, Tchibo Türkiye'nin ürün stratejilerineve magaza uygulamalarına yönelik öneriler gelistirilmistir. Çalısmanın, nispazarlama uygulamaları ile glokal ürün stratejileri etkilesimini ortaya koymasınedeniyle özgün bir çalısma oldugu düsünülmektedir. Global firms which are existing in niche markets adopt different practices in theirproduct strategies, depending on the characteristics of the countries theyoperate. This study aims to explore the glocal product strategies special toTurkish target market of Tchibo, which applies a niche marketing strategy basedon the weekly changing product themes and store concept criteria. Within thiscontext, the differentiating product strategies special to Turkish target market ofTchibo in Türkiye is analyzed through interviews with the managers of TchiboTürkiye. Qualitative case study design and "typical case" sampling technique areused. Data acquired through interviews are analyzed with "descriptive analysis"method and suggestions related to product strategies and store practices ofTchibo Türkiye are developed. It can be said that this study seems to be originalas it puts forth the interaction between the niche marketing practices and glocalproduct strategies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi en_US
dc.subject Nis Pazarlama, Glokallesme, Ürün Stratejileri, Tchibo Türkiye,Niche Marketing, Glocalization, Product Strategies, Tchibo Türkiye en_US
dc.title Niş Pazarlara Özgü Glokal Ürün Stratejilerinin Geliştirilmesi: Tchibo Türkiye Örneği en_US
dc.title.alternative GLOCAL PRODUCT STRATEGIES DEVELOPMENT FOR NICHE MARKETS: THE CASE OF TCHIBO TURKEY en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account