DSpace Repository

Online Perakendecilikte Tüketici Bağlılığını Etkileyen Faktörlere Dair Ampirik Bir Çalışma

Show simple item record

dc.contributor.author KILIÇ, Sabiha
dc.date.accessioned 2015-10-06T16:47:05Z NULL
dc.date.available 2015-10-06T16:47:05Z NULL
dc.date.issued 2011
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2388 NULL
dc.description.abstract Çalısmanın amacı online perakendecilikte tüketici baglılıgını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaçla faktör analizinden yararlanılmıs ve üç faktör altında toplam 28 faktör belirlenmistir. Tüketicilerin perakende sanal magaza baglılıkları aynı zamanda yıllık satın alma miktarı (TL), satın alma sayısı ve siparis sıklıgı gibi temel ölçütler yardımıyla da belirlenebilmektedir. Çalısmanın temel varsayımı bu ölçütlerin tüketicilerin perakende sanal magaza baglılık düzeylerine göre ayrıstırılmalarında etkili oldugudur. Varsayımın geçerliligi diskriminant analizi yardımıyla test edilmis ve yıllık satın alma miktarının (TL) diger ölçütlere göre tüketicilerin baglılık düzeylerine göre ayrıstırılmalarında daha fazla etkili oldugu belirlenmistir. Çalısmada ayrıca, perakende sanal magaza özelliklerinin (tüketici memnuniyeti, website özellikleri ve online alısveris kolaylıkları) düzeyi ile tüketicilerin perakende sanal magaza baglılık düzeyleri arasındaki iliski Ki-Kare analiz yöntemiyle test edilmis ve aralarında pozitif iliski oldugu belirlenmistir. The purpose of this study is to determine the factors affecting consumer loyalty in online retailing. For this purpose, factor analysis is utilized and a total of 28 factors under 3 main factors are identified. Consumers' virtual retail store loyalty can be determined with the help of some basic criteria such as the annual purchase amount (TL), the number of purchase, and the frequency of order. The basic assumption of the study is that these criteria are effective in classifying consumers according to their levels of loyalty to the virtual retail store. The validity of this assumption has been tested through discriminant analysis and it is decided that the annual amount of purchase (TL) is more effective than the other criteria in the classification of consumers according to their levels of loyalty. In addition, the relationship between the characteristics of the virtual retail store (consumer satisfaction, website features, online shopping facilities) and consumers' levels of loyalty to the virtual retail store has been tested with Chisquare analysis method and was determined that there was a positive relationship between them. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi en_US
dc.subject Online Perakendecilik, Sanal Magaza, Tüketici Baglılıgı,Tüketici Memnuniyeti, E-Ticaret, Online Retailing, Virtual Store, Consumer Loyalty, ConsumerSatisfaction, E-Commerce en_US
dc.title Online Perakendecilikte Tüketici Bağlılığını Etkileyen Faktörlere Dair Ampirik Bir Çalışma en_US
dc.title.alternative AN EMPIRICAL STUDY OF THE FACTORS AFFECTING CONSUMER LOYALTY IN ONLINE RETAILING en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account