DSpace Repository

Implementing lean service operations: A case study from Turkish banking industry

Show simple item record

dc.contributor.author ERDEM, SABRİ
dc.contributor.author Aksoy, Koray
dc.date.accessioned 2015-10-06T16:46:11Z NULL
dc.date.available 2015-10-06T16:46:11Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/2378 NULL
dc.description.abstract Öz (Tr): Bu çalışmada yalın yönetim ve bankacılık uygulaması ele alınmaktadır. Yalın yönetimin imalat ortamında anlamlı çıktılar sağlayacak şekilde atıl kaynakları ortadan kaldırmasından dolayı hizmet endüstrisi de yalın uygulamalarına odaklanmaya başlamıştır. Buradan hareketle, bu çalışma, özellikle yalın araçları kullanılarak Türkiye'de bankacılık sektöründeki atıl kullanımın ortadan kaldırılması anlamında öncü çalışmalardan birisi olmaktadır. Bu amaçla devlet bankalarından birisinin Ege Bölgesi'ndeki şubelerinden birisi pilot uygulama alanı olarak seçildi ve bu pilot çalışma alanında müşteriler, banka müşteri temsilcileri ve operasyonlar üzerinde gözlemler yapılarak veri toplanmıştır. Toplanan veriler analiz edildikten sonar gereksiz işlemlerin ortadan kaldırılmasına bağlı olarak bazı iyileştirmeler önerilmektedir. Elde edilen sonuçlar bankacılık sektörü için; katma değerli iş elemanlarına yoğunlaşmak suretiyle yapılan basit iyileştirmelerle anlamlı sonuçlara ulaşılabileceğini göstermektedir. Elde edilen sonuçlar bankanın diğer şubelerine de aynı şekilde uygulanabilmektedir. Öz (Yabancı): This paper describes lean management and its application in banking industry. Since lean management eliminates waste effectively in manufacturing environment with significant outputs, service industry has started to focus on lean implementations. In this sense, this paper is a pioneer especially for banking in service sector in Turkey to eliminate waste by means of lean methods. For this reason, a branch of a nationwide state bank in Aegean region was selected as pilot to collect data by observing customers, employee and operations. After analyzing the collected data, some improvements due to eliminations of unnecessary operations were offered. Our results show that significant improvements in banking sector are easy to achieve just by focusing value adding operations. Obtained results are also valid for other branches of the bank. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi en_US
dc.subject Lean Service Management, Lean Thinking, Efficiency in Banking,Yalın Hizmet Yönetimi, Yalın Düşünce, Bankacılıkta Etkinlik en_US
dc.title Implementing lean service operations: A case study from Turkish banking industry en_US
dc.title.alternative Yalın hizmet işlemleri uygulaması: Türk bankacılık endüstrisinden bir örnek olay analizi en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account