Abstract:
Bu çalışmanın amacı, Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı
öğrencilerinin müzik tarihi dersi hakkındaki görüşlerini almak ve ortaya çıkacak sonuçlara göre bazı
önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Anket, müzik eğitimi anabilim dalında 2. ve 4. sınıfta okuyan
toplam 31 müzik öğretmeni adayına beş tane açık uçlu soru yöneltilmiştir. Öğretmen adaylarının bu
sorulara verdikleri yazılı cevaplar nitel araştırma teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada
elde edilen bulguların yorumlanması sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının, müzik tarihi dersinin
müzik öğretmeni adayının öğrenmesi gereken temel derslerden birisi olduğu ve bununla birlikte öğrenilen
bilgilerin kalıcı olabilmesi için, dersin uygulamaya ve dinlemeye yönelik olması gerektiği, Türk
bestecilerin müzik tarihimizde, Türk kültürünü oluşturup, Türk müziğinin dünyada tanınmasında büyük
rol oynamalarının önemini kavradıkları, müzik tarihi dersinde öğrenilen bilgilerin diğer müzik derslerine
özellikle, piyano ve bireysel enstrümanlarına yansımalarında, bir eseri yorumlarken, dönemin
özelliklerine uygun olarak yorumlamalarına olanak sağladığı ortaya çıkarılmıştır. Bu bulgulara
dayanarak, müzik öğretmeni adaylarının müzik tarihi dersinin işlenişiyle ilgili düşüncelerine hassasiyet
göstererek, bu dersin diğer alan derslerine daha iyi cevap verebilecek niteliklerin ortaya konulması amacı
ile dört yıl boyunca detaylı bir şekilde okutulması önerilmektedir.
ABSTRACT:
The main purpose of this study is to learn music pre-service teachers' view of music history classes. The
participants were 31 pre-service music teachers enrolled Music Education Majors in the Fine Arts
Education Department of the Education Faculties. They were asked to complete a survey consisting of 5
open-ended questions. Written responses were analyzed using qualitative reseach techniques. Analysis
revealed that (1) participants believe that every pre-service teachers should take the music history class.,
(2) in order for deep learning to take place, the class should contaion hands-on experiences, (3)
Participants understand that Turkish besteciler constitute Turkish culture in music history and play an
important role in introducing Turkish music to the world, (4) knowledge learned from music history
classes can be used in other music classes especially in piano and individual instruments. (5) When
reflecting on a musical piece, it is important to consider the conditions of that time. Based on these
findings, music teachers should take into account pre-service teachers' opions' about music history class
and this class should be taught in the 4-year curriculum.