Abstract:
Küreselleşme üzerine düşünmeye başlamak beraberinde ciddi soruları getirir. Söz konusu kavram bir ?tek tipleşmeye? mi yoksa bir ?farklılaşmaya? mı işaret etmektedir? Bu iki soru, çok basit gibi görünmesine karşın, küreselleşme tartışmasının temelini oluşturur. Tomlinson küreselleşmeyi, ?bağlantıların artması? vurgusunu açıklayacak biçimde, ?karmaşık bağlantılılık? (complex connectivity) kavramı çevresinde tartışır. Yazar, karmaşık bağlantılılık kavramı sayesinde küreselleşmeyi, modern dünyanın ampirik bir durumu olarak ele aldığını belirtir. Bu kavramla Tomlinson'un anlatmak istediği, küreselleşmenin modern yaşamı karakterize eden, hızla gelişen ve giderek yoğunlaşan karşılıklı bağlar ve bağımlılıklar ağına işaret ettiğidir. Bağlantılılık kavramı günümüzde küreselleşmenin açıklandığı çalışmaların çoğunda öyle ya da böyle bulunur. Tipik bir örnek veren Tomlinson, McGrev'in küreselleşmeden basitçe, ?karşılıklı küresel bağlanmışlığın yoğunlaşması? olarak bahsettiğini belirtir ve bu kavramın işaret ettiği bağlantıların çokluğunu vurgular: ?bugünlerde mallar, sermaye, moda ve inançlar, karasal sınırlar arasında kolayca akmaktadır. Ulus aşırı ağlar, toplumsal hareketler ve ilişkiler, akademiden cinselliğe kadar hemen tüm alanlarda etkisini göstermektedir?. Ancak burada belirtilen ?bağımlılıklar ağı?, küresel duruma özel bir bağımlılık daha doğrusu karşılıklı bağlantılılık biçimidir. Yerel ve küresel arasındaki ilişkinin doğası gereği dönüşüme uğramış bu bağlantılılık biçimi, modernliğin kimi unsurlarının da etkili olduğu bir sonuçtur. Bu çalışmanın amacı küreselleşmeyi ?bağlantılılık? kavramı çerçevesinde ele almak, bağlantılılığın küreselleşme ile ilgili önemini saptamak, küresel Extreme Metal Scene özelinde, müzik scenelerinin, yerel-küresel dinamiğini bağlantılılık kavramı ile ilişkili biçimde değerlendirmek ve İzmir Extreme Metal atmosferinin küresel scene'le ilişkisi çerçevesinde analiz etmektir. Attempting to think about globalisation brings along serious questions. ?Does this concept point at monotyping or at stereotyping?? These two questions, although they may have seem to be pretty simple, are the basics of discussions about globalisation. Tomlinson discusses globalisation around the ?complex connectivity? concept along with explaining the increasing connections emphasis. Author describes globalisation as an empirical state of the modern world, with the help of the complex connectivity concept . With this concept , Tomlinson strives to explain that, globalisation points at a rapidly improving, condensing reciprocal connections and connectivity network, which characterizes the modern life. Nowadays, one way or another, connectivity is a common phrase, used in studies subjecting globalisation. Tomlinson gives a typical example and indicates that McGrev explains globalisation simply as ?condensation of global connectivity?, and implies that this concept points at a large amount of connections. He says ?Nowadays, goods, capital, people, knowledge, fashions, and beliefs all readily flow across territorial boundaries. Trasnnational networks, social movements and relationships are extensive in all areas of human activity from the academic to the sexual.? However this ?connectivity network?, is specific to globalisation, in other words it?s a way of reciprocal connectivity. This connectivity, mutated by the nature of relations between local and global, is a result, also affected by some components of modernity. The aim of this study is to focus on globalisation around the connectivity concept, to highlight the importance of connectivity on globalisation and to evaluate local-global dynamics of music scenes, exclusive to Extreme Metal scene and analyse the İzmir Extreme Metal Scene within terms of connectivity concept.