Abstract:
In the latest technology era, the widespread usage of internet enabled individuals tointeract continuously and led to altered buying behavior patterns. Literature focuses onthe critical effects in the field. Among many antecedents to online shopping, previousstudies point out two important obstacles: (i) acceptance and tendency to usetechnology in accordance with gender perceptions and (ii) internet security problems.This study analyzes the impact of these two prominent factors on e-commerce utilizationby studying the effects of these factors through primary and secondary data; a surveydesigned specifically for this analysis and the cross-country data from Eurostat. Thefindings show that while internet security problems significantly impact online shoppingbehavior, the evidence is mixed for the impact of gender. The results of this paperprovide insights for a successful e-commerce transaction and identify importantobstacles to be avoided for an efficient e-commerce system. Güncel teknoloji çağında, internetin yaygın kullanımı bireylerin sürekli etkileşim içindeolmasını sağlamış ve farklı alışveriş davranışlarına yol açmıştır. Literatürdekiçalışmalar, bu alandaki önemli etkileri ortaya çıkarmaya odaklanmıştır. Bu bağlamda,çevrimiçi yapılan alışverişi etkileyen unsurlar arasında iki önemli engel göze çarpmaktadır: i) Cinsiyet algısına bağlı teknolojiyi kabul etme ve kullanma eğilimi veii) İnternetteki güvenlik sorunları. Bu çalışma, göze çarpan bu iki unsurun e-ticaretinkullanımına olan etkilerini Eurostat'ın ülkeler arası verisini kullanarak ve de buçalışma için özel olarak tasarlanmış bir anketin sonuçlarını analiz ederekincelemektedir. Bulgular, internetteki güvenlik sorunlarının çevrimiçi alışverişdavranışını oldukça etkilediğini göstermektedir. Cinsiyetin etkileri ise daha karmaşıktır.Bu çalışmanın sonuçları başarılı bir e-ticaret işlemi için gerekenler hakkında fikirvermekte ve verimli bir e-ticaret sistemi için kaçınılması gereken önemli engellerigöstermektedir.