dc.contributor.author |
GEDİK, Ali Cenk
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-14T11:56:43Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-09-14T11:56:43Z |
NULL |
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/988 |
NULL |
dc.description.abstract |
Müzik teknolojisi alanındaki bu çalışmamız Türk müziği icralarının MIDI formatına dönüştürülmesi yöntemini uygulamalı örneklerle birlikte açıklamaktadır. MIDI formatı yaygın olarak batı müzikleri için kullanılan simgesel bir müzik temsil formatı olmasına karşılık içerdiği perde kaydırma (pitch bend) işlevi sayesinde, Türk müziği gibi Batı müziğinin 12 ton eşit yedirimli ses sisteminden farklı ses sistemlerini de temsil edebilme kapasitesine sahiptir. Bu anlamda Türk müziği'nin MIDI formatıyla temsil edilmesi çeşitli çalışmalarda gerçekleştirilmiş ve kendi başına herhangi bir yenilik içermemektedir. Diğer yandan bu tür çalışmalarda MIDI'nin temsil ettiği şey notası yazılı olan eserlerdir. Oysa Türk müziği icralarının notasyon ile ilişkisinin problemli olduğu bilinmektedir. Kısaca kuram ve icra arasındaki farklılıklar nedeniyle notasyon ile temsil edilemeyen per- deler vardır. Bu nedenle bu çalışmanın özgünlüğü icradaki perde zenginliğini MIDI formatında nasıl temsil edilebileceğini göstermesidir. Böylece bu çalışmada Türk müziği üzerine araştırmalarda kullanılabilecek yeni bir araç tanımlanmıştır. Our study within the domain of Music Technology presents the method of writing Turkish music performances in MIDI format by applied samples. Althouh MIDI format is a kind of symbolic representation of music widely used for Western music, the pitch bend function enables MIDI to represent musics which do not have 12 tone equal tempered tuning sysytem such as Turkish music. In this sense representation of Turkish music in MIDI format has been achieved in various studies. On the other hand only the notation of pieces were represented in such studies. It is well known that the relation between the notation and performance has serious problems. Briefly there exists pitches performed in Turkish music which have no correspondence in notation. Therefore, contribution of our study is the presentation of the richness of pitches in per- formances by writing them in MIDI format. Finally, this new tool can be used for the ethnomusicological and educational studies on Turkish music. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Geleneksel Turk sanat müzigi, Turk müzigi, MIDI, perde sistemleri, perde aralıkları,Traditional Turkish art music, Turkish music, MIDI, tuning systems, pitch intervals |
en_US |
dc.title |
Türk müziği icralarının analizi için bir MIDI projesi |
en_US |
dc.title.alternative |
A MIDI project for the analysis of Turkish music performances |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |