dc.description.abstract |
Bu araştırma, çocuklara yönelik ambalaj tasarımının görsel iletişim açısından incelenmesi amacıile yürütülmüştür. Çocuklara yönelik ambalaj tasarımında çocukları etkileyen unsurların daha iyi anlaşılabilmesi için yapınlan bu araştırmada, örneklem olarak İzmir'in Güzelbahçe semtinde bulunan bir okulun anasınıfıve ilköğretim okulu seçilmiştir. Bu araştırmayı4-6 yaşgrubu çocuklarıile 7-9 yaşgrubu çocuklar oluşturmaktadır. Araştırma verileri çocuklar ile tek tek görüşülerek toplanmıştır. Araştırmanın ilk bölümünde, ambalaj tasarımının görsel iletişim içerisindeki yeri incelenmişve tüketici ile oluşturduğu psikolojik etkileşime değinilmiştir. Hedef kitle olarak çocuklara yönelik tasarımın esaslarıincelenmişve ambalaj tasarımında grafik tasarımın etkisi araştırılmıştır. Özel bir tasarım alanıolan çocuklara yönelik ambalaj tasarımının; psikolojik, televizyon ve anne-baba gibi dış etkenleri incelenmiştir. Araştırma kapsamındaki çocukların çoğunun ambalaj tasarımında illüstratif özelliklerin diğer özelliklerden daha fazla etkilendiği tespit edilmiştir. Yaşolarak dikkate alındığında ise yaşilerledikçe renk ve marka gibi özelliklerin ürün seçiminde etkili olduğu tespit edilmiştir. Çocukların cinsiyetleri dikkate alındığında ise yine illüstrasyonun etkili olduğu, fakat diğer özellikler de (sosyo-ekonomik, ailesel v.b.) dikkate alındığında istatiksel olarak önemli bir farklılık olmadığıtespit edilmiştir. Markayıve ambalajıtanımada ise televizyonun; ürünü satın almada ise anne-babanın çocuklar üzerinde önemli etkisi olduğu tespit edilmiştir. Anahtar kelimeler: Ambalaj, Ambalaj Tasarımı, Çocuklar, Görsel İletişim, Grafik Tasarım. This research has been done to examinated package design for children in the direction of visiual communication. For the sample, a primary school and a nursery school in Güzelbahçe in İzmir were chosen in this research which is done to understand the impressive elements of package design for kids. The age group of 4- 6 and 7-9 kids are constituted this research. The final datas are prepared by talking over one by one with the children taking part in this research. At the first part of this research, the place of the package design is examinated in the visual communication and psychological interaction with the consumer is also examinated. The design for the children is examinated as a target mass and the effects of the graphic design on package design is examinated. As external effects; television, psychological and parents are examinated in package design for the children as a special designing area. Most of the children taking part in this research were influenced from illustration on the package designs. When the sexualities are taken into consederation about the effects of illustration , the diiference between the groups was not found important and also the other specialities too. The Color and brand is also effective on kids acoording to the increase of ages. The effects of television is determinated to learn the brand and the package; also the effects of parents are determinated to buying the product at the end of this research. Key Words: Children, Graphic Design, Package, Package Design, Visual Communication. |
en_US |