DSpace Repository

II. Dünya Savaşı'ndan günümüze Orta Doğu'lu kimliği ve Magnum Fotoğraf Ajansı

Show simple item record

dc.contributor.author AKIN, Akın
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:46:56Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:46:56Z NULL
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9836 NULL
dc.description.abstract Orta Doğu 20. yüzyılın ba?larında kullanılmaya ba?lanmı? bir kavramdır. Bu kavram zaman içerisinde, kullananın ideolojisine ve amaçlarına göre farklı kapsam ve anlamlara sahip olagelmi?tir. Sınırları muğlak da olsa bu kavramın temsil ettiği mekan dünya tarihi açısından her zaman önemli oldu. Üç tek tanrılı dinin doğduğu, yazının ke?fedildiği, tarımın ilk kez yapıldığı, devlet kavramının hayat bulduğu bir coğrafyadır Orta Doğu. 7. yüzyılda doğan ?slamiyet bir yüzyıl içerisinde neredeyse bu coğrafyanın tamamında hakim din haline geldi. Deği?ik hanedanlıkların elinde 8 ile 18. yüzyıl arasında ya?anan parlak dönemin ardından son iki yüzyılda bu coğrafyanın bitimsiz çatı?maların, sava?ların ve i?gallerin mekanı haline geli?ine ?ahit olundu. 1798 yılında Napoleon?un Mısır?ı i?gali bu yeni dönemin ba?langıç noktası olarak görülebilir. Son iki yüzyılda dünyada ya?anan bir ba?ka geli?me de fotojurnalizmin geli?imidir. Önceleri gazetelerde çizim ve gravürlerin kullanımıyla ba?layan görselle?me fotoğrafın da katılımıyla doruk noktasına ula?tı. Özellikle 1920?ler fotojurnalizmin modern anlamda kurumsalla?tığı yıllar oldu. Fotojurnalizmde ya?anan hızlı geli?meler, basın için görsel malzemeler üreten fotoğraf ajanslarının da doğumuna yol açtı. ??te bu ajansların en önemlilerinden birisi de Magnum Fotoğraf Ajansıdır. 1947 yılında dört genç fotojurnalistin önderliğinde kurulan Magnum?un son 60 yılda dünyanın dört bir yanında yaptığı çalı?malarla insanlığın ortak hafızasına yaptığı katkı tartı?ılmazdır. Elbette ki fotojurnalizmin öncüsü olan bu kurumun Orta Doğu gibi sürekli haber kaynağı haline gelmi? bir coğrafyada çalı?ma yapmamı? olması dü?ünülemez. Tam tersine kurulu?undan itibaren pek çok Magnumcu için Orta Doğu vazgeçilmez bir çalı?ma alanı olagelmi?tir. Son 60 yıl fotojurnalizm anlayı?ında büyük deği?imlere yol açtı. Özellikle televizyon rekabeti fotojurnalizmi yeni açılımlar yapmaya zorladı. Magnum?un Orta Doğu?da tanıttıkları hem bu coğrafyanın son 60 yılına hem de fotojurnalizmin geçirdiği deği?ime dair bize önemli ipuçları sağlıyor. The concept ?Middle East? came into usage at the beginning of the 20th century. As time went by, this concept took different meanings and a different coverage according to the ideology and intentions of its user. Although the boundaries of this concept are ambiguous and the geography it represents has always been very important for the world history. The Middle East is the geography where the three major monotheistic religions came to life, where writing was invented, where agriculture was first put to practice and where the concept of state was born. The religion of Islam, which came to life in the 7th century, became the main religion for almost the whole of this geography. After the brilliant period between the 8th and the 18th centuries under the sovereign of different dynasties, people witnessed this geography becoming the setting of never-ending conflicts, wars and invasions in the last two hundred years. Napoleon?s invasion of Egypt in 1798 may be seen as the starting point of this period. Another development seen in the past two hundred years is the development of photojournalism. Visualization began with illustrations in newspapers and reached its supreme together with the contribution of photographs. Especially the 1920?s were the years in which photojournalism came to be what it means today. The rapid developments seen in photojournalism gave way for the photography agencies to come to life; these agencies produced visual material for the press. One of the very important examples is the Magnum Photography Agency. It was founded by four young photojournalists in 1947. The contributions it has made to the common memory of people are indisputable. Indeed, one can not imagine that an agency which was the pioneer of photojournalism hadn?t worked in a geography which has become a continuous source of news. On the contrary, for many of the Mangum photographers the Middle East has been a very important working area since the establishment of the agency. In the last 60 years the understanding of photojournalism has been through big modifications. Especially the competition of television forced photojournalism to develop new visions. The works of Magnum in the Middle East gives very important clues about the last 60 years of this geography and the changes photojournalism has been through. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Fotojurnalizm = Fotojurnalism ; Fotoğraf = Photography ; Fotoğraf ajansları = Photography agents ; Kimlik = Identity ; Kimlik gelişimi = Identity progress ; Magnum Fotograf Ajansı = Magnum Photography Agency ; Ortadoğu = Middle East ; Ortadoğu ülkeleri = Middle eastern countries en_US
dc.title II. Dünya Savaşı'ndan günümüze Orta Doğu'lu kimliği ve Magnum Fotoğraf Ajansı en_US
dc.title.alternative Middle Eastern identity from II. World War until oday and Magnum Photography Agency en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account