DSpace Repository

Flüt eğitiminde çalışma yöntemlerinin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Ekebalkan, Sezin
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:46:13Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:46:13Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9824 NULL
dc.description.abstract Flüt egitimi ülkemizde, konservatuvarlarda, egitim fakültelerinin güzel sanatlar bölümlerinde ve güzel sanatlar liselerinde verilmektedir. Bu egitim kurumları, amaçlarına yönelik olarak farklı müfredatlar uygulasa da, çalınan enstrüman aynıdır ve enstrüman tekniginde tek bir dogru vardır. Ülkemizde, klasik batı müzigi geleneginin Avrupa'ya oranla yeterince yaygınlasmaması, klasik batı müzigi egitimini de etkilemektedir. Bu alanda, özellikle enstrüman egitiminde standart bir program yoktur ve ögretmenler kendi deneyimleri çerçevesinde bir egitim programı olusturmaktadır. Bazı profesyoneller de dahil ögrencilerin çogu, uzun süreli ve verimli çalısmayı ögrenme fırsatı bulamazlar ya da uzun süre çalısmalarına karsın yeterli verimi alamamaktan sikayet ederler. Bu nedenle derslerine gerektigi gibi hazırlanmamıs ögrencilerle ögretmenleri arasında bir kısırdöngü yasanır. Bunlar, çogunlukla ögrencilerin, dogru çalısmanın nasıl yapılması gerektigini bilmemelerinden kaynaklanan egitim problemleridir. Gerek kendi ögrenciligimde yasadıgım bu tip problemleri, gerekse ögrencilerimde gördügüm benzer problemleri ele alarak, flüt egitiminin daha saglıklı ve dogru uygulanabilmesi için gereken temel bilgileri arastırdım. Hem ögrencilerin hem de ögretmenlerin faydalanabilecegi çalısma ve ögretme yöntemlerini, teknik ve pedagojik açılardan inceledim. Tez çalısmamın birinci bölümünde, kisisel çalısma yöntemlerini, arastırdıgım yerli ve yabancı kaynaklardan, metotlardan, flüt dergilerinden ve ünlü flütçülerin makalelerinden yararlanarak, "nasıl çalısılmalı", "ne kadar süre çalısılmalı", "neler çalısılmalı", "dinlemenin ögrenmede önemi ve yararları", "ezber çalmanın önemi ve yararları" ana baslıkları altında topladım. Tez çalısmamın ikinci bölümünde ise "ögretmen – ögrenci iliskisi", "egitimci ne aktarmalıdır", "iyi ders nedir", "olumlu davranıs", "grup pedagojisi", "fiziksel rahatsızlıklar" ve "resital programı planlamak" ana baslıkları altında, ögretme teknikleri ve egitim yöntemlerini, ünlü flütçülerin ve pedagogların görüslerini yansıtarak sundum. Flute education is studied and applied in variety of institutions, including concervatories, fine art faculties, and fine art high schools. Although these institutions might have different objectives and different educational and training programs to reach these objectives, one can say that there is only one way in techniques of flute playing. The fact that in our country classical music is not as popular as it is in Western countries is a limiting factor in classical music education in our country. In this field, and enstrumental trainin in particular, there is no stuructured, standart programs for students. Teachers usually shape their programs depending on their own training and experience. Most of the students of enstrument playing do not have the opportunity of learning how to exercise productively for long hours. They usually complain that they practice a lot, but they can not learn much. It is only natural that there will be a misunderstanding between these students and their tearchers; theacher will think that the student is not practicing much where the student will have no doubt that he is spending enough time for practice. This is because the students are not taught how to exercise productively. Considering the similar problems I have had during my own training and the problems that my own students encounter during their training, I have studied the fundemental rules and principles for a more productive and precise way of practicing. I examined pedagogically and technically the methods of teaching and practicing. In the first section of the present study, I discussed the studying methods by utilizing instructional books, relevant journals in the field, and articles written by famous flutists under the titles, "how to practice", "how long to practice", "what to practice", "the use and importance of breaks", the use and importance of playing by memory". In the second section of the this study, I presented the training methods and techiques by providing the opinions of famous flutists and pedagogists under the titles "the relationship between teacher and student", "what is to teach", "what is a good lesson", "positive attitudes", "group pedagogy", "physical constraints", "planning a recital". en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Flüt eğitiminde çalışma yöntemlerinin teknik ve pedagojik açıdan incelenmesi en_US
dc.title.alternative An examination of methods of practising in flute education in technical and pedagogical respects en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account