dc.description.abstract |
zmir'deki Latin Dans ve Arjantin Tango pratiklerine ait yaptıgım bu çalısma, kursiyerlerin ve egitmenlerin, dansı ögrenme-ögretme ve uygulama sürecinde gerçeklestirdigi davranısların içerdigi cinsel kodlara odaklıdır. Arastırmada kullanılan katılımcı gözlem (participant-observation) metodu sonucunda egitmen, kursiyer ve izleyiciler arasındaki iletisim ve etkilesimlerin cinsel mesajlar içerdigi, bu mesajların aktarımında sözlü ve sözsüz olarak davranıs modelleri sergilendigi ve yapılan görüsmeler sonucunda kisilerin bu tür aktivitelere katılma amaçlarında çesitli cinsel beklentiler bulundugu gözlemlenmistir. Dans kursları özellikle son on yıldır zmir'de ragbet görmektedir. Kursiyerlerin kursa katılma, bir gruba dahil olma, ritüel halini almıs dans etkinliklerine katılma ve özel gecelerde dans etme pratikleri gözlemlendiginde; topluluk içindeki kimlik ve cinsel kimlik rollerinin müzik ve dansla öne çıktıgı görülür. zmir'deki dans kurslarına katılan kursiyerlerin beklentilerindeki farklılıkların yanı sıra kurs süresince ögrendikleri ve uyguladıkları pratikte de farklılıklar gözlenir. Bu farklılık basta cinsellik temeline oturttugum savın dısavurumuyla yakından ilgilidir. Arastırmada 26 kursiyerle ve içinde kurs sahipleri ve asistanlarının da bulundugu 18 dans egitmeniyle görüsme yapılmıstır. Dans okullarının ve kurslarının derslerine katılıp incelenmis, her farklı dans kursuna ait gecelerde ve etkinliklerde video çekimleri yapılmıstır. Metin içinde birebir görüsme yapılan kisilerden alıntılar kullanılmıstır. Dansın içerdigi cinsellikle, cinsel beklentilerle dans pratigine katılan kursiyerlerin Hanna'nın dile getirdigi sosyal dans aktivitelerinde kisilerin kur yapma ve es edinme amaçlarında görülen paralellik aktarılmaya çalısılmıstır. Dans için kullanılan eglence, tutku, özgürlük, kendini ifade, kendini gösterme, cosku ve uyum tanımlarının yüklendigi cinsel anlamlar sunulmustur. This study I have done about the Latin Dance and Argentinean Tango practices in Izmir, focuses on the sexual codes that the acts of the students and the educators contain, during the teaching-learning and the application phase. As a result of the participant-observation method used in the research, it has been observed that the communication and the interaction between the educator, student and the audience contain sexual messages, verbal or non verbal acts are displayed in order to deliver these messages and after the interviews, various sexual expectations have been found behind the reasons of these individuals participating in such activities. Dance classes have been in demand in Izmir, especially for the last ten years. When the practices of attendants' attending, being a part of a group, dancing on special nights, and participating in ritualized dance activities observed; it can be seen that the identities of these people and the role of their sexual identities in the crowd are brought forward with dance and the music. Besides the differences in the expectations of dance class attendants in Izmir, the difference in practices they learn and apply during the course can also be observed. This difference is closely related with the self expression of the thesis I primarily base on sexual origin. Interviews in this research were done with 26 class attendants, and 18 dance educator including class owners and their assistants. Classes of the dance schools and dance classes were attended to and videos were shot at different nights of different dance schools. This text includes quotations of the people with whom one on one interviews were done with. Parallelism between the sexuality the dance involves and the sexuality, which Hanna mentioned, of the attendants who attend with sexual expectations and their efforts for flirting and making friends have been explained. Definitions used for dance, such as, fun, passion, freedom, self expression, self exhibition, joy and compatibility, have presented sexual meanings. |
en_US |