DSpace Repository

Günümüz sanatında indirgeyici tavır ve kavramsal bileşenleri

Show simple item record

dc.contributor.author Özen, Seda
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:45:52Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:45:52Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9818 NULL
dc.description.abstract Çagdas sanat dahilinde üretimlerini sürdüren pek çok sanatçı, farklı yaklasımlarla, benzer biçimsel parametreleri kullanmaktadır. Bu çalısmada, özellikle, tekrar, çizgi (grid), geometrik biçimlerle, minimalizm ve postminimalizm kavsagındaki karakteristik araçlardan faydalananan örnekler üzerinde durularak, bu örneklerin ele aldıgı kavramlar açımlanmaya çalısılmıstır. Adı geçen sanatçıların çogunlugu, genellikle dolaylı referanslara sahip olmalarına ragmen, kendilerinden önceki verileri kullanmıslar yani, minimalist mirastan yararlanmıslardır. Ancak bu baglamda, günümüz sanatına olan etkileri de oldukça belirgindir. ndirgeyici kavrayısa sahip örnekler arasında ortak olan, görünmezlik, iz, varlık, hiçlik, bosluk ve algı gibi kavramlar, islerin baslıkları ve görünümlerinde bir sekilde belirgin hale gelmektedir. Tüm bu kavramlar, deneyim, hafıza ve zamanın kısa ömürlü dogasıyla birlikte, agır basan bir etki tasımaktadır. Bu kavrayıs biçimi, aynı zamanda duyarlıklar üzerine de vurgu yapmaktadır. ndirgeme sayesinde islerin genis okumalarına olanak saglanmakta, böylece bu islerin merkezinde yer alan birçok kavram, politik ve sosyal açıdan da analiz edilebilmektedir. Beraberindeki pek çok yenilik ve teknolojik gelismeyle birlikte, 1960'lardan günümüze kadar süregelmis olan indirgeyici kavrayıs biçimi, günümüz sanatında önemli bir yer edinmistir. Bu tarihsel süreç, yeni arayıslar ve güncel kavramlarla beraber bizim zamanımızın bir parçası haline gelmistir. Many artists, who are producing in contemporary art, use the similar formal parameters with different approaches. In this study, emphasizing on the instances which especially use repetition, grid, geometric forms and characteristic mediums from the intersection of minimalism and post minimalism together with the concepts treated by these instances are tried to be analyzed. Although most of these artists have indirect references, they used previous data, in other words they took advantage of minimalist heritage. Whereas within this context, their effects on the art of today is quite clear. What is common among the examples of reductive concepts like invisibility, trace, existence, nothingness, emptiness and perception, becomes clear in the titles and appearance of the works. All these concepts, together with short term nature of experience, memory and time, have a strong effect. This way of comprehension forms emphasis on sensibilities at the same time. By means of reduction, works can be read more widely, thus most concepts which are at the center of these works can be analyzed with the political and social point of view. The form of reductive comprehension, which has continued since 1960s, has a significant place in contemporary art regarding lots of reforms and technological developments. This historical process has become a part of our time with current concepts and new pursuits. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Günümüz sanatında indirgeyici tavır ve kavramsal bileşenleri en_US
dc.title.alternative Reductive attitudes and their conceptual components in contemporary art en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account