dc.description.abstract |
1900 yıllarından günümüze degin, endüstrilesme, seri üretim, kentlesme, küresellesme ve bu gibi kavramlar, tezin içeriginin sekillenmesinde baslıklar ve referanslar olarak kullanılmıstır. Sıralanan kavramlarla birlikte insan ve toplum hayatında çaglardan beri olmadıgı kadar önemli yer tutan metaller, bu yasamsal etkisini sanat yapıtlarında ve üretimlerinde farklı ve etkin biçemlerde kendisini göstermistir. Metal, modern heykel sanatında önemli bir anlatım sekli olarak yerini almıstır. Dogrudan biçimlendirme veya metale özgü müdahale yollarıyla; demir, çelik, alüminyum, kursun, bakır vb. metaller, sanat üretimlerinde yeni anlatım olanakları yaratmıslardır. Bu yaklasımlarla, geleneksel sanat üretimlerinin sınırlarının sorgulanmasıyla baslayan 19 yy.'dan, modernizmin bir kavram ve degisim ideolojisi olarak toplum yasamına girmesi, yakın geçmise kadar bu arayısların gelmis oldugu yeni sınırlar; sanatçılar, akımlar ve yapıtlar zamandizin anlatım perspektifinde incelenmeye çalısılmıstır. Tezin son bölümünde, Carlo Goldoni zmir talyan Kültür Merkezi'nde 16 Mayıs 2007 tarihinde yükseklisans egitim sürecimin sonunda kursun ve demir materyallerle açtıgım heykel sergisinin içerigi, rapor ve fotograflarla sunulmustur. 1900 yıllarından günümüze degin, endüstrilesme, seri üretim, kentlesme, küresellesme ve bu gibi kavramlar, tezin içeriginin sekillenmesinde baslıklar ve referanslar olarak kullanılmıstır. Sıralanan kavramlarla birlikte insan ve toplum hayatında çaglardan beri olmadıgı kadar önemli yer tutan metaller, bu yasamsal etkisini sanat yapıtlarında ve üretimlerinde farklı ve etkin biçemlerde kendisini göstermistir. Metal, modern heykel sanatında önemli bir anlatım sekli olarak yerini almıstır. Dogrudan biçimlendirme veya metale özgü müdahale yollarıyla; demir, çelik, alüminyum, kursun, bakır vb. metaller, sanat üretimlerinde yeni anlatım olanakları yaratmıslardır. Bu yaklasımlarla, geleneksel sanat üretimlerinin sınırlarının sorgulanmasıyla baslayan 19 yy.'dan, modernizmin bir kavram ve degisim ideolojisi olarak toplum yasamına girmesi, yakın geçmise kadar bu arayısların gelmis oldugu yeni sınırlar; sanatçılar, akımlar ve yapıtlar zamandizin anlatım perspektifinde incelenmeye çalısılmıstır. Tezin son bölümünde, Carlo Goldoni zmir talyan Kültür Merkezi'nde 16 Mayıs 2007 tarihinde yükseklisans egitim sürecimin sonunda kursun ve demir materyallerle açtıgım heykel sergisinin içerigi, rapor ve fotograflarla sunulmustur. |
en_US |