Abstract:
_x0001_nsanların toplu yasamalarıyla baslayan süreç kent yasamını önemli bir hale getirmistir. Kent kavramının gelismesiyle insanlar daha düzenli ve sistemli bir hayat tarzı edinmislerdir. Sosyal yasamlarını ve islerini kent düzeni içinde düzenlemislerdir. Bir arada modern ve çagdas bir yasam sürmek istemislerdir. Kent yasamı, sosyal ve kültürel açıdan en gelismis yasam biçimidir. Bu kentsel yasam sürecinde pazarlama stratejileri de gelismektedir. _x0001_nsanların gün içinde yasamları dahil her dakikaları önem kazanmıstır. Bununla beraber günlük yasamda reklamlarda yerini almıstır. Reklamlarla dolan dünyada sehir açık hava reklamları tüketiciye ulasmaktaki en etkili yollarda biridir. _x0001_nsanların çogunlukta oldugu kent meydanları ve caddeleri bu açık hava reklamları için en uygun yerlerdir. Bu reklamları seyretmek için ne bir televizyona ne de bir bilgisayara ihtiyaç vardır. Dogrudan tüketiciye ulasır. Kent yasamı içinde billboardlar insanlara ürünü ya da markayı nasıl sunmak isterse o sekilde sunmaktadır. Teknolojik gelismeler, grafik tasarımlar ve fotograf billboard olusturmada sıklıkla kullanılmaktadır. Bu sayede genis kitlelere ulasılmaktadır. Bu süreçte ürün insan beyninde bilinçaltına kodlanır. Kisi yolda yürürken dikkatle bakmasa bile bilinçaltına o reklam girmektedir. Sonuç olarak kent peyzajıyla bütünlesen billboardlar imge kavramının destekleyici güçlerinden birini olusturmaktadır. Tüketicinin ürünle bulusmasına aracılık etmektedir. Billboardlar bize kent yasamının tarzını sunmaktadır. Living in city became important with the process of living in community. People acquired more systematic and regular lifestyle with the concept of urbanization. They put in order their social lives and works in the city harmony, wanted to living in contemporary. The city life is the most developed style of living in social and cultural vision. In the process of city life, strategy of marketing is developed too. Every second of lifetime become important, even their minutes in the time of daytime. Beside of it, advertisements get a place in daytime. In full of advertisement world outdoor advertisements are the most effective way to reach at consumer. City squares the most suitable place of the city where most of poeple in. There is no need for television or computer to watch it, it can reach at consumer throughly. In the city life, bilboards can present products or trademarks all the way of they wanted. Development in technology, creations of graphic and photography are using to make bilboard very often to reach huge communities. With this process product is coding in subconscious of human brain. Even he/she did not look at the advertisement in carefully, it is coding in their subconcious. As a result; bilboards,which are integrated with city landscape, is the part of concept of image. _x0001_t is acting as a intermediary between consumer and product. Bilboard presents us the style of city life.