DSpace Repository

Heykelde geçicilik olgusu ve kişisel bir sergi

Show simple item record

dc.contributor.author ATAR, NEDA İSMAİL
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:44:14Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:44:14Z NULL
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9792 NULL
dc.description.abstract Günümüzde kapitalist toplum düzeniyle kosutluk gösteren sanatın kurumlarının birer magazaya dönüsmesi, sergilenen nesneleri ticari yatırım haline getirdi. Bu durum sanatta yeni fikirlerin ortaya çıkmasına neden oldu. Müze, galeri, vs… gibi mekanların statülerini koruma istekleri dogrultusunda, kalıcı biçimlere sahip islerin sergilenmesine karsıt düsünceler; 1960 sonrasında sanat olmayan nesnelerin sergilenmesi ve sanatçının geçici olan eyleminin görsellestirilmesiyle ortaya kondu. Bunun dısında, tarihsel süreç içerisinde sanatın bulundugu politik rol, ona toplumda büyük güç ve statü kazandırmıstır. Sanatın kitleler üzerindeki etkisi; yirminci yüzyılla birlikte dünyanın kapitalist temelde degisimiyle de süregelmistir. Bu açıdan birer prestij nesnesi olan sanat yapıtları; toplumla olan mesafelerini daha da artırmıstır. "Geçicilik" baglamında yapılan çalısmalar, alısıla gelmis geleneksel sanat objesine göre; biçimlendirme, yerlestirme bakımından farklıdırlar. Bu tür çalısmalar; yer çekimi ve doga kosullarına göre biçimlendirilmis, aynı zamanda izleyici müdahalesine açık ve gevsek bırakılarak yapılandırılmıstır. Geçicilik; sanat objesinin sanatçının eyleminin önüne geçmesine, etrafından bagımsız bir nesne olusuna elestiridir. Çalısmaların; bitmis kalıcı biçim dısında geçicilikleri ve tasınamaz olmaları; müzelerin temel islevi olan saklama fikrini sorgulamaktadır. Geçici olan çalısmalar anti-kapitalist yaklasımla, alınıp satılabilen bir meta haline gelmis ve belli bir kesimin hizmetinde olan sanata karsı çıkmıslardır. Nowadays, transforming of the art institutions into stores - which shows parallelism with capitalist society has made the objects commercial investment.This situation has led to new ideas. In accordance to keep the status of places like museums, galleries, etc.; after 1960s, by exhibiting non-art works and visualization of temporary work of an artist, opposite ideas of exhibiting works that have permanent shapes, have displayed (introduced). Furthermore, the political role which the art has in the history –has caused the art to gain big power and status. With the 20th century, the effects of the art on people, has continued with the change of world in capitalist basis. With this aspect, the art works which are the objects of prestige, have raised the distance with the society. According to usual conventional art objects; the works made with the context of ephemerality are different in terms of formulization and installation. Works like these have been formed according to gravity and nature conditions, at the same time it has been constructed by leaving it open to viewers' interference. Ephemerality is a criticism that is against the idea of art object's coming before an artist's action and being an independent object of it's environment. Being unportable and temporary –except finished and permanent form – art works inquire the idea of keeping which is the main function of art. Temporary works have become merchandise which can be bought and sold with the anticapitalist approach and opposed to art which serves certain sector. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Heykelde geçicilik olgusu ve kişisel bir sergi en_US
dc.title.alternative Ephemerality fact in sculpture and a personel exhibition en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account