DSpace Repository

Masa oyunlarında görsel-içerik ilişkisi ve uygulama çalışması

Show simple item record

dc.contributor.author Cengiz, Murat
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:42:51Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:42:51Z NULL
dc.date.issued 2008
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9770 NULL
dc.description.abstract Bu tezde, Türkiye'de daha ziyade "Aile oyunları" olarak bilinen masa oyunları ve bu oyunları oluşturan unsurların birbirleriyle olan ilişkileri, kültürel ve tarihsel açıdan ele alınmıştır. Tarih öncesi dönemlerde ortaya çıkan masa oyunlarının evrimsel gelişimi incelenmiş ve farklı kültürlerle nasıl bir etkileşime girdikleri irdelenmiştir. Günümüz dünyasında, sadece vakit geçirmeye ve eğlenmeye yarayan araçlar olarak görülen masa oyunlarının, tarih boyunca, kültürel, sosyal ve dini işlevler yüklendikleri gösterilmiş; bu işlevlerin, oyunları oluşturan görsel elemanları nasıl etkilediği incelenmiştir. Tarihsel süreçte değerlendirilen masa oyunlarının, baskı tekniklerindeki ve bilişim teknolojilerindeki gelişmelerden, yapısal ve görsel olarak nasıl etkilendikleri irdelenmiştir. Tezin amacı, tarih öncesinden günümüze kadar gerçekleşen; oynama eylemine yaklaşımdaki değişimlerin ve bu oyunların etkileşime girdikleri kültürel değerlerin, masa oyunlarındaki görsel ve yapısal yansımalarını incelemektir. In this thesis, board games, which mostly recognized as "family games" in Turkey, and the relationships between the elements that form a board game are discussed in historical and cultural context. The evolutionary development of board games, which first appear in prehistoric times, is surveyed and their interactions with different cultures are examined. Board games, which mostly perceived as tools for recreation nowadays, are put forth to have carried cultural, social and religious functions. The effects of these functions had on the visual aspects of board games are observed. Board games are evaluated in historical continuum and the effects of advancements in printing techniques, communication and data processing technologies are discussed. The scope of this thesis is to construe the visual and structural repercussions that are affected by changes in approach to gameplay that took place and the cultural values these games interacted with throughout history. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject en_US
dc.title Masa oyunlarında görsel-içerik ilişkisi ve uygulama çalışması en_US
dc.title.alternative Visual and content relation in board games and an implementation study en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account