dc.description.abstract |
Trombon eğitiminde karşılaşılabilecek pek çok olası problem vardır. Bu çalışma, bütün bu problemleri saptama ve bunlara çözüm önerileri üretmekten ziyade, bedensel ve fiziksel problemler üzerinde yoğunlaşmıştır. Bedensel tanımı, gövdeden, ellerden, kollardan, omuzlardan ya da iç organlardan olaşabilecek problemlere işaret eder. Fiziksel problemler olarak tanımlanmak istenen ise embouchure (dudakları, bunları kontrol eden yüzdeki tüm kasları, dişleri ve alt çeneyi kapsayan çalma pozisyonuna denir) ile ilgili problemlerdir. Bu çalışmada problemlerin kaynağını daha iyi algılayabilmek için, trombonun ve insanın anatomik yapısı kısaca incelenmiştir. Trombonda sesin oluşması için gerekli olan çene, dişler ve dudakların, trombon öğrencisi seçerken hangi kıstaslara göre değerlendirilmesi gerektiği analiz edilmiştir. Tek tip bir pozisyon (embouchure) ile çalmak yerine, kişilerin fiziksel farklılıkları göz önünde bulundurularak, bunları sınıflandıran Reinhardt'ın ‘Pivot Sistemi', ‘trombon çalmayı etkileyen fiziksel faktörler' bölümünde açıklanmaya çalışılmıştır. Bu çalışma, trombonda ‘doğru' ya da ‘yanlış'ı anlatma gayretinden ziyade, doğal çalabilmenin yolunu sorgulamış, olası çalma problemlerine çözüm olabilme gayesiyle yazılmıştır. There may exist many obstacles to encounter within trombone education. This study does not have an approach to determine those obstacles with their probable solutions, yet does attempt to focus on the concepts related to physical and corporal complications in trombone playing. The term "corporal" refers to the problems that may occur from hands, arms, shoulders and internal organs. By "physical problems" difficulties connected to embouchure (lips, muscles that control the lips, teeth and lower jaw) are mentioned. This article introduces a brief examination of the anatomic structures of the trombone instrument and the human being with the aim of comprehending the origin of the existing problems. The jaw, the teeth and the lips which constitute the essential elements for the creation of the sound of the trombone and the criteria required in selecting the trombone student are analyzed. Reinhardt's "Pivot System" which establishes a classification of modifiable methods to fit the needs of each individual player considering the physical differences among players is stated in the section "the factors that effect trombone playing". This study does not bear the intention of clarifying the notions of right or wrong in trombone playing yet seeks the purpose of presenting the way to play the instrument naturally, suggesting solutions to possible problems that may consist within it. |
en_US |