Abstract:
Bu çalışma Hemşin kültürel ve müziksel kimliğini birlik ve farklılık diyalektiği bağlamında araştırmaktadır. Kültürel kimlik kavramının yanı sıra otantisite terimi de bu çalışmada analitik bir araç olarak işlev görmektedir. Dolayısıyla çalışmanın amacının Hemşin müziksel kimliğini otantisite, kültürel kimlik ve temellük gibi bir dizi analitik kavramla incelemek olduğu söylenebilir. Müziğin sosyal değişim bağlamında pek az değişmeden kalabildiğini söylemeye bile gerek yok. Göç, müziğin kentli Hemşin toplumu içindeki üretimi, desteklenmesi ve tüketim kalıpları üzerinde derin bir etki bırakmıştır. Bu çerçevede çalışma Hemşin müzik pratiklerini, özellikle de horon icrasını, sadece ‘yuva'da (Çamlıhemşin) değil aynı zamanda ‘gurbet'te ( bir örnek çalışma olarak İzmir) ele almaktadır. This study explores Hemshin cultural and musical identity in the context of dialectics of unity and diversity. Along with cultural identity, the term authenticity has been served as an analytical tool. Thus, it might be argued that the purpose of the study is to examine hemshin musical identity through a couple of analytical concepts such as cultural identity, authenticity, and appropriation. Needless to say the music is seldom stable in the context of social change. Migration had a profound effect upon patterns of musical production, patronage, and consumption in Hemshin community. Accordingly this thesis investigates musical practices of the Hemshin, especially of Hemşin horon performance (a traditional folk dance in the region of the Eastern Black Sea) not only ‘at home' but also abroad (as a case study in Izmir).