DSpace Repository

D.Heyward ve G.Gershwin'den Afro-Amerikan kültürünün toplumsal gerçeğine operatik bir yaklaşım: Porgy and Bess

Show simple item record

dc.contributor.author Konya, Ferda
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:40:37Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:40:37Z NULL
dc.date.issued 2009
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9733 NULL
dc.description.abstract Bu çalışmada Dünya ve Amerikan opera repertuvarının önemli yapıtları arasında yer alan G.Gershwin'in Porgy and Bess operasının konusuna zemin oluşturan Afro-Amerikalıların, oyun yazarı D.Heyward'ın bakışıyla toplumsal yaşamları, eserin oluşum süresi ve dramatik yapısıyla, yapıtın sahnelenişi sonrasında yapılan eleştiri ve tartışmalar incelenmiştir. Birinci bölümde, büyüdüğü yer olan Charleston'da yaşayan Afro-Amerikan kökenli Gullahlar ve onların Amerikan İç Savaşı öncesi ve sonrasındaki toplumsal yaşantılarıyla yakından ilgilenen Amerikalı şair, roman ve oyun yazarı D.Heyward'ın yaşamı, yapıtları ve Porgy romanında siyahi toplumu ele alışı aktarılmıştır. İkinci bölümde, 20. yy. Amerikan müziğinin önemli bestecilerinden olan ve klasik bir sanat formu olan operanın içine Amerikan caz ve blues müziğini yedirerek Porgy and Bess'i yaratan G. Gershwin'in yaşamı ve yapıtlarına değinilmiştir. Üçüncü bölümde, Porgy and Bess operasının dramatik yapısı, oluşum süreci ve müzikal yapısı incelenirken, eserin "bir opera mı yoksa bir müzikal mi?" olduğu tartışmaları irdelenmiştir. Porgy and Bess operasına yönelik yapılan müzikal eleştiriler ve ırkçılık tartışmaları da bu bölümde ele alınmıştır. This study is on the opera Porgy and Bess by G.Gershwin, which takes place among important works of art in the World and American operatic repertory. The social life of Afro-Americans from the perspective of playwriter D. Heyward, the creative process of the work, its dramatic structure and critiques and debates following its performance are included in the study. The life and works of Dubose Heward, the American poet, novel and playwriter who took interest in Gullahs of Afro-American origin and lived in Charleston, where he grew up, and their social life before and after the American Civil War are examined in Part One, as well as his approach to the black community in his novel "Porgy". In Part Two, the ife and works of George Gershwin, one of the most important composers of 20th century American music who created Porgy and Bess by combining American jazz and blues music with the classical art form of opera, are mentioned. The dramatic structure, creative process and musical structure of the opera "Porgy and Bess" are analyzed in Part Three. The debates over the question of whether the work is "an opera or a musical?" and discussions of racism are also examined in this part. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Opera=Opera Afrikan-Amerikan kültürü=African-American culture en_US
dc.title D.Heyward ve G.Gershwin'den Afro-Amerikan kültürünün toplumsal gerçeğine operatik bir yaklaşım: Porgy and Bess en_US
dc.title.alternative An operatic approach to the social reality of Afro-American culture by D.Heyward and G.Gershwin: Porgy and Bess en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account