Abstract:
Mark Ravenhill 1990 sonrası İngiliz tiyatrosunun en üretken yazarlarından biridir. Yazar, son onbeş yıl içinde öncü sayılabilecek oyunlar yazmıştır. Ravenhill'in ulusal ve uluslararası düzeyde elde ettiği şöhret, küresel olaylara olan ilgisiyle açıklanabilir. En heyecan uyandırıcı oyunlarından biri olan 'Some Explicit Polaroids' (Açık Saçık Birkaç Polaroid), küreselleşmeyi yansıtan aynalar galerisi gibidir. Oyunda Ravenhill, sadece tüketim kültürü ile çağdaş tüketim toplumunu taşlamakla kalmaz, aynı zamanda, itaat kültürüne dayalı bu tür toplumlarda, insanlığın kurtuluş yollarının nasıl değiştiğini tartışmaya açar. Bu makale, Ravenhill'in 'Some Explicit Polaroids' oyunu ile küreselleşmeye olan itirazını araştırmaktadır. Mark Ravenhill is one of the most prolific playwrights of English theatre in the 1990s. Over the last fifteen years he has created pioneering works. His national and international reputation is strongly predetermined by global factors. His one of the most thrilling plays 'Some Explicit Polaroids' (1999) is as a gallery of mirrors which reflects globalisation. In the play, Ravenhill not only satirises consumerist culture and contemporary consumer society but also argues the changes for survival of humanity within these societies based on obedience. This paper explores Ravenhill's foray into globalisation with 'Some Explicit Polaroids'.