DSpace Repository

Toplumsal Cinsiyet ve Müzik: Bergamalı Roman Kadınlarının Profesyonel Müzisyenlik Modeli Olarak Dümbekçilik

Show simple item record

dc.date.accessioned 2015-11-24T16:39:46Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:39:46Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9720 NULL
dc.description.abstract ÖZET Bu çalışmada Bergama'nın Kozak yaylasındaki Yörük köylerindeki evlilik ritüelleri bağlamında, profesyonel Roman kadın müzisyenlerin icra ve müzisyenlik modelli olan ‘Dümbekçilik' ele alınmaktadır. Kadın müzisyenlerin evlilik ritüelleri ile sınırlı hizmet alanı toplumsal cinsiyet bağlamında incelenerek, söz konusu ritüellerin özellikle kadınların egemenliğinde gerçekleşen aşamaları ayrıntılı biçimde incelenmektedir. Dört bölümden oluşan tez çalışmasının ilk bölümünde Bergama, Bergamalı Romanlar ve Bergamalı Roman müzisyenler üzerinde durulmaktadır. İkinci bölümde Bergamalı profesyonel Roman kadın müzisyenlik modeli olan ‘dümbekçilik' mesleği, üçüncü bölümde dümbekçilerin hizmet verdikleri Kozak bölgesi Yörük düğünlerindeki kültürel rolleri ele alınmaktadır. Dördüncü ve son bölümde ise Yörük düğünlerinde kadın ve erkek cinsiyetleri ile ilişkili müziksel davranış farklılıklarının anlaşılması için, her iki cinsiyet üyelerinin ortak olarak oynadıkları zeybek danslarından ‘Harmandalı Zaybeği'nin analizi yapılmaktadır. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT In this study, the nomad village of Bergama Kozak Plateau in the context of the marriage rituals, the execution of a professional musician and singer of Roma women in the model with the 'Dümbekçilik' is discussed. Marriage ritual of female musicians and a limited service area is examined in the context of gender, ritual, particularly those conducted under the domination of women is examined in detail the steps. The first section consists of four chapters in the thesis, Pergamon, Pergamum, with Roma and Roma musicians are emphasized with Pergamum. Pergamum in the second part of a professional musician as a model of Roman women 'dümbekçilik' profession, serving in the third section dümbekçilerin nomad wedding in the cultural role of the Kozak region is discussed. The fourth and final section of the nomad wedding sex with men and women to understand their differences ilişmili musical behavior, they play as partners of both sexes, members of the Zeybek dance 'Harmandalı Zaybeği'nin analysis is done. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject   en_US
dc.title Toplumsal Cinsiyet ve Müzik: Bergamalı Roman Kadınlarının Profesyonel Müzisyenlik Modeli Olarak Dümbekçilik en_US
dc.title.alternative Gender and Music: Professional Female Musicians of Bergama en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account