DSpace Repository

İlköğretim okullarına yönelik seramik eğitimi program önerisi

Show simple item record

dc.contributor.author KACAR, Banu
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:39:39Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:39:39Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9718 NULL
dc.description.abstract Ülkemizde güzel sanatlar fakülteleri ve liselerinde seramik eğitimi hak ettiği yeri bulmuşken, ilköğretim okullarımızda verilen sanat eğitiminin içinde yeterince yer alamamaktadır. ?İlköğretim okullarına yönelik seramik eğitimi program önerisi? başlıklı bu çalışmada, ilköğretim öğrencilerinin yaratıcılığını, fiziksel ve duygusal gelişimini destekleyerek arttıracağına inandığımız seramik eğitimi için, ailelere, okul ve eğitimcilere bir öneri olarak sunulması planlanmıştır. Dokuz Eylül Üniversitesi Özel 75. Yıl İlköğretim okulu ile görüşülerek hazırlanan örnek program İzmir İl Milli Eğitimi'ne sunulmuş, neticede Teknoloji Tasarım dersi adı altında seramik eğitiminin I. ve II. kademe öğrencilerine ders olarak verilmesine karar verilmiştir. Atölye ve teknik donanımın sağlanmasından sonra uygulamaya başlamadan önce seramiğin tanımı yapılarak seramik sanatı tanıtılmış, daha sonra seramik yapım ve teknikleri ile ders uygulamaya konulmuştur. Son olarak öğrenci çalışmalarıyla okul içerisinde ve D.E.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi sanat galerisinde öğrenci sergisi açılmış, yapılan çalışmalar okul yöneticileri, eğitimciler ve ailelere sunulmuştur. Araştırmanın sonucunda seramik eğitiminin hazırlanacak uygun bir programla ilköğretim düzeyinde de verilebileceğine, geleceğimizi hazırlayan çocuklarımızın ileride seramik sanatı ile ilgilenmelerini yada meslek edinmelerini sağlamak adına ilk adımların atılmış olacağına inanmaktayım. In our country, the ceramics education in art faculties and high schools have found their places. On the other hand, ceramics education have not yet taken its special place in primary schools. This thesis, titled ?Suggestion of a Ceramics Education Programme aimed at Primary Schools? intends to present a proposal for families and schools about ceramics education that is believed to be very supportive on primary students? creativity and their physical and mental development. A sample programme, which has been prepared in collaboration with ?D.E.U. 75. Yıl Primary School?, was presented to Izmir National Education Board. As a result of this programme was accepted to be given as courses to I. and II. grade students under the name of ?Technology Design?. After the technical equipments were supplied such as ateliers, firstly ceramics was introduce, and then the course of ceramics making and its techniques were applied. Finally, an exhibition was opened consisting students? works at the gallery of D.E.U. Fine Arts Faculty and all the work was exhibited to school principles, academics and families. At the end of this research, I believe that by preparing an appropriate programme, ceramics education could be given at primary schools and it is possible to encourage young students to get involved with arts of ceramics so that they may choose this art field as their future occupation. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Eğitim programları = Education programs ; Sanat eğitimi = Art education ; Seramik sanatı = Ceramic art ; Yaratıcılık = Creativitiy ; İlköğretim okulları = Primary education schools ; İlköğretim öğrencileri = Primary education students en_US
dc.title İlköğretim okullarına yönelik seramik eğitimi program önerisi en_US
dc.title.alternative Suggestion of a ceramics education programme aimed at primary schools en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account