Abstract:
Sanayileşmenin toplum hayatı üzerindeki en büyük ve olumsuz etkisi, insanların üretimleriyle birlikte kendilerine ve çevrelerine yabancılaşmaları olmuştur. Kendi uzmanlık alanlarında sıkışıp kalan insanlar yalnızlaşmışlar ve duyarsızlaşmışlardır. Bu döneme kadar sanatın bilinmezliğe ve dolayısıyla dine olan bağlılığı, bilimsel ilerlemeler ile zayıflamış ve günümüze yaklaştıkça da tamamen dinden kopmuştur. Gerçekliğin algılanışındaki değişiklik sanatın da oluşumunda etkili olmuştur. Aydınlanma ile birlikte dinden kopan sanat, kendi döneminin gerçeğinden hareketle sosyalleşir. Ancak bu beraberinde sanatın etik ve estetik sorunsalının yeniden tartışılmasını gündeme getirir. Sanat eserinin etik ve estetik açıdan irdelenmesi onun biçim ve içeriğiyle ilintilidir. Estetik, sanat eserinin biçimsel yönünü temsil ederken; etikte onun insanla ilgili olan anlamını temsil eder. Samimiyet kriteri, sanatın öz ve biçim olarak iki yönünün organik bir bütün oluşturmasını garantiler. Etik bir kriter olarak samimiyet sanat eserine üretim sürecinde dahil olur. Eserin izleyiciye aktarılarak iletişime girmesini sağlayan; üretim sürecinde eser ile sanatçı arasındaki samimiyettir. Samimi bir eserin karşısında Baudrillard'ın simülasyon kuramı ile açıkladığı sahte sanat eseri vardır. Simülasyon olarak sanat eserinin etik yönü iptal edilmiştir ve salt estetik yönü ile vardır. Hayata dair hiçbir göndereni ve temsil ettiği bir gerçeklik yoktur. Sanatın anlamını kaybettiği yabancılaşma ortamında, onun tekrar hayatla ve insanla olan bağını kurmak adına, samimiyet sanat eserinin yaratımında önemli bir kriter olarak değerlendirilmelidir. Sanatın tarihsel olarak gelişiminde etik olan yönü mutlaka göz önünde bulundurulmalıdır. Etik ve estetiğin irdelenmesi onların birbirlerinden bağımsız olmalarını değil organik bir bütünlük oluşturmalarını sağlamalıdır. Samimiyet; biçim ve özün bütünlüğünü sağlayan vazgeçilmez bir kriterdir. Industrialization and the largest negative impact on community life, the people themselves and their environment with their foreign production has been. Lonely people trapped in their own areas of expertise and insensitive recovered organisms. Up to this period of art was unknown and therefore the commitment to religion, scientific advances and weakened as it approached our day was completely detached from religion.Changes in the perception of reality in the development of the arts have been effective.Disconnected from the religion of enlightenment and art, the movements of his time with the social reality becomes. Ethics and aesthetics of art, but this along to discuss the problem of re-raises. Examining the ethical and aesthetic art form and it is related to the content. Aesthetics, art direction, while representing the formal ethical sense it represents the people that are associated with. Criterion of sincerity, art and form the core of the two sides are guaranteed to create an organic whole. As an ethical criterion is intimately involved in the production process to art. Work to allow viewers to interact transferred to the production process of intimacy between the artists is in the works. Baudrillard's simulation theory in the face of a genuine work of art is explained with the fake.Ethical aspects of simulation as a work of art has been canceled and there is only the aesthetic aspect. Life is nothing of sender and representation is not a reality. The art of loses the meaning of alienation in the environment, and with his life again in order to establish the bond with the people, the sincerity, artistic creation should be considered as an important criterion. In the historical development of art as a necessarily ethical aspects should be taken into consideration. Exploring the ethics and aesthetics, not their independence from each other to create an organic integrity of the organization. Sincerity; form and ensure the integrity of the core criteria, which are indispensable.