dc.description.abstract |
Bu araştırmada Beethoven'ın müzik dönemleri ve stili, eserleri, bestecilik ve orkestra şefliği yönü ayrıntılarıyla incelenmiş, 5. Senfoni Birinci Bölümün kompozisyon teknikleri açısından form ve armonik yapısı analiz edilmiştir. Orkestra şefliği açısından eserin girişinden itibaren çeşitli orkestra şeflerinin yönetme biçimleri karşılaştırmalı olarak incelenerek bu eseri yönetecek olan bir orkestra şefi için prova önerileri oluşturulmaya çalışılmıştır. Müzik yaşamına geleneklere bağlı olarak başlayan Beethoven'ın zamanla kaydettiği aşamalar ile yeni form ve müzik anlayışı işlenmiş, `5. Senfoni' ile birlikte bu özelliklerin nasıl ortaya konulduğu incelenmiştir. Ayrıca müzik edebiyatına yaptığı katkılara ve bunun sonucunda ortaya çıkan görüş ve yansımalarına da değinilmiştir. Bu araştırmada, yukarıda bahsettiğimiz bu müzik anlayışından yola çıkılarak 5. Senfoni'nin yazılma ve seslendirme süreci ele alınmış, birinci bölümde kullanılan materyaller ve de bir orkestra şefinin bu eserle ilgili dikkat etmesi gereken hususlara değinilmiştir. Aynı zamanda bu eseri yorumlamada başarılı olarak görülen altı şefin video kayıtları kare kare izlenip analiz edilmiştir. In this research, Beethoven?s musical periods, compositional style, works, and his identity both as a composer and conductor were examined in details; then, composition techniques used in the first movement of the Fifth Symphony were analyzed in terms of its form and harmonic structure. Conducting styles of various conductors were examined comparatively from the beginning of this work, and, by this methodology, several rehearsal suggestions for conductors were made. During this study, as a conventional musician in the beginning of his career, Beethoven?s new form and musical comprehension was examined through the musical expansion he established later on, and the way that how these compositional traits are presented in the Fifth Symphony was also examined. Moreover, his contributions to music literature and, as a result of these contributions, new ideas and musical responses were mentioned. Departing from this kind of musical comprehension, composition and performance related procedures found in the Fifth Symphony were investigated and the materials utilized in the first movement and the issues that conductors should pay attention to were mentioned. Video recordings of six conductors; who were regarded to be competent in conducting of this work, were frame by frame analyzed as well. |
en_US |