dc.description.abstract |
Işık-Malzeme İlişkisi ve Buna Bağlı Olarak Porselenin Bir Sanat Malzemesi Olarak Kullanımı" isimli çalışmam dört ana bölümden oluşmaktadır. İlk bölüme "Porselen" adı verilmiştir. Bu bölümde porseleninin tanımına tarihçesine, porselen yapımında kullanılan hammaddelere, porselen çeşitlerine, kemik porseleninin tanımı ve tarihçesine değinilmiş, bu konular hakkında bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ışık ve porselen ilişkisine, yapılan sanatsal çalışmalarda porselenin bir sanat malzemesi olarak kullanımına, porselenin yapım ve pişirim aşamalarına değinilmiştir. Üçüncü bölümde ise, ışık geçirgenlik özelliğine işlerinde yer veren günümüz çağdaş seramik sanatçıları ve kullandıkları teknikler tanıtılmış. Porselenin bir sanat malzemesi olarak kullanımı ve ışığın sanatsal açıdan esere katkıları, sanatçıların kullandıkları teknikler, örneklerle incelenmiştir. Dördüncü ve son bölüm olan "Yapılan Deneysel ve Sanatsal Çalışmalar" bölümünde çamur denemelerine, porselen ışık geçirgen çalışmalarına ve yapım tekniklerine yer verilmiştir. Sonuç bölümünde ise ışığın malzeme ile olan ilişkisi, sanatsal açıdan esere kattığı değer incelenmiş, yapılan araştırmalar ve elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Light-Material relationship and use of porcelain as an Art materialconsists of four main sections. The first section is called Porcelain. Description of the history of porcelain in this section, raw materials used in making porcelain, bone china and porcelain definition and history of the types mentioned, information is given about these issues. In the second part the relationship of light and porcelain, artistic studies, the use of porcelain as an art material, porcelain and firing stages of production were mentioned. In the third section, the light transmittance characteristics of works of contemporary ceramic artists, and they use the techniques introduced today. The use of porcelain as an art material contributions and artistic point of light, were examples of the techniques used by artists. The fourth and final section, the experimental trials and Artistic Works in the clay, the work of translucent porcelain lighting and construction techniques are presented. In the conclusion of the light material relationship with the value it adds to the artistic point of monuments has been examined and the data obtained from studies evaluated. |
en_US |