dc.contributor.author |
ATALAN, Ozan
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-14T11:54:00Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-09-14T11:54:00Z |
NULL |
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/966 |
NULL |
dc.description.abstract |
Bu metinde, Marcel Duchamp'ın modern heykele dahil ettiği readymade kavramının her yönüyle incelenmesi amaçlanmıştır. Hazır yapım nesnelerin heykel olarak addedilerek sanat nesnesi olma derecesine yüceltilmesi, Batı'nın yüzyıllar boyunca oluşturduğu formalist sanata vurulmuş büyük bir darbe olmasının yanı sıra, modern çağda değişen sosyal düzenlerin sanatı güdümlü hale getirmesine karşı bir başkaldırı niteliğindedir. Sanatı, sanat yapıtını ve sanatçı kimliğini sorgulamaya açan bu yapımlar, plastik sanatları öz ve usul itibariyle derinden etkilemiştir. The purpose of this paper is to examine in detail the concept of ready-made which has been incorporated into modern sculpture by Marcel Duchamp. Elevating ordinary objects to the status of art is, besides being a significant break from the formalist traditions of Western culture which developed over the centuries, a rebellion against the fact that in modern times art has come to be a socially controlled activity. These works which question the status of art, the artwork and the identity of the artist have had a deep impact on plastic arts in terms of content and form. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
Marcel Duchamp, Readymade, Heykel, Plastik Sanatlar,Marcel Duchamp, Readymade, Sculpture, Plastic Arts |
en_US |
dc.title |
Ready-made kavramı günümüz sanatına ve sanatçısına etkisi |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |