DSpace Repository

Bir görsel iletişim alanı olarak film jenerikleri ve grafik tasarımcı Saul Bass'in yaklaşımı

Show simple item record

dc.contributor.author TUĞAN, Ayşegül Pınar
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:34:29Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:34:29Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9633 NULL
dc.description.abstract Grafik tasarım ve sinemanın kesişim noktası olan film jenerikleri, bugün görsel iletişim prensiplerinin sinema diliyle bütünleşerek sinema sanatının içinde kendine yer bulduğu başlı başına bir alan haline gelmiştir. Açılış jenerikleri, başlangıçta yalnızca sinema sanatını icra eden yönetmen ve oyuncuların isimlerini duyurmak adına sıralanan başlık kartları halindeyken, günümüzde hikayesel anlatıya katkıları paralelinde sinemanın ayrılmaz bir parçası durumundadır.?Bir Görsel İletişim Alanı Olarak Film Jenerikleri ve Grafik Tasarımcı Saul Bass'in Yaklaşımı? başlıklı tez çalışması, sinema sanatının içinde grafik tasarımın varoluş sürecini konu almaktadır.İncelemenin ilk bölümünde film jenerik tasarımına dair tanımlamalar ve sınıflandırmalara gidilmiştir. Jenerik tasarımının işlevsel özellikleri, sinema sanatı içinde gereklilik seviyesinde sorgulanmış, izleyici algısını şekillendirme konusunda mecranın yeterliliklerine değinilmiştir. Sonrasında inceleme, jenerik tasarımının film tarihiyle paralel serüvenini, sektörel ve teknolojik gelişmeler bağlamında ortaya koyarak devam etmektedir. Bu süreçte jenerik tasarımını medya olarak şekillendiren, öncü üç tasarımcı, Saul Bass, Pablo Ferro ve Kyle Cooper'ın tasarımlarına odaklanılmış, sektöre kazandırdıkları yenilikler çerçevesinde özgün üretimlerine yer verilmiştir. Jenerik tasarımında sıklıkla kullanılan anlatım türleri ve üretime dair spesifik bilgiler yine bu bölümde okuyucuya sunulmaktadır.İkinci bölümde grafik tasarımcı Saul Bass'in biyografisi, tasarım anlayışının karakteristik özellikleri ve jenerik tasarımına getirdiği yeni anlayış, literatür incelemelerinden yararlanılarak aktarılmaktadır. Devamında tasarımcının üretimlerinden öne çıkan beş film jeneriği, film müziği seçiminden, tasarımı oluşturan plastik öğeler ve gösterge kurgusuna kadar analiz edilmiş, tasarımcının profesyonel gelişimi kronolojik olarak incelenmiştir.Tezin dördüncü bölümü ise, inceleme sonucunda edindiğim bilgiler ve bakış açısıyla oluşturduğum uygulama çalışmalarına ayrılmıştır. Film title sequence, as the junction point of graphic design and cinema, became a field stands on its own today, by the principles of communication integrates to the language of cinema. At the first begining, Opening credits were kind of title cards for announcing the names of director and actors who performs in the movie, but today they became an integral part of the movie by contributing to it in the narative layer.The present study, titled ?Film Title Sequence as a Field of Visual Comunication and Graphic Designer Saul Bass?s Approach?, focuses on the existence process of graphic design in cinema art.The first chapter of study comprise some definitions and classifications on the subject of title sequence design. Functional features of title sequences will be examined at the level of requirement for the cinema art and media will be discussed as the capability on shaping the perception of audience. On the process, approach has been improved on examining the development of title sequence design, parallels to the history of movies by the context of sectoral and technological developments. Near that the unique works of three featured designers Saul Bass, Pablo Ferro and Kyle Cooper, who shapes the credit design as a media at the process, had been analysed under the spotlight.The Second chapter contains the study about graphic designer Saul Bass; his biography, characteristics of his design attitude and his unique approach to the title sequence design had been scrutinized by using literature reviews. And it follows with five of his distinct title designs; they had been analysed semantically through plastic items which have formed design to the choice of score and the professional progress of the designer had been scrutinized chronologically.The fourth part of the thesis had been allocated to the practical projects which is composed through my knowlage and perspective that I created as a result of the research. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Grafik tasarımı = Graphic design ; Görsel iletişim = Visual communication en_US
dc.title Bir görsel iletişim alanı olarak film jenerikleri ve grafik tasarımcı Saul Bass'in yaklaşımı en_US
dc.title.alternative Film title sequence as a field of visual communication and graphic designer Saul Bass's approach en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account