DSpace Repository

Hız kavramı ve teknolojik gelişmeler bağlamında günümüz sanatı

Show simple item record

dc.contributor.author BAYIK, Yasemin
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:34:17Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:34:17Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9630 NULL
dc.description.abstract Hız ve teknoloji başından beri karşılıklı ilişki içinde bir birlerini var etmişlerdir. Bu tez çalışmasında günümüz sanatında hız ve teknoloji bağlamındaki yaşanan süreç araştırılmış ve örneklendirilmiştir. Sanat da hız ve teknolojik gelişmeler sonucunda yaşanan ilk önemli kırılma noktası, fotoğraf makinesinin keşfiyle başlayan temsil sorununun yaşanması ve ekranın yüzeysel sanallığında temsil, estetik ve imgenin dağılmasıyla perspektifin dağılması, biçimin parçalanmasını beraberinde getirmiştir. Pisuar'la başlayan hazır-yapıt'ın sanata dönüşmesi sanatın gelişim sürecini hızlandırmış, sanat malzemesinin çeşitliliğini arttırırken sanatın özgünlüğünün ve halesinin kaybolmasına neden olmuştur. Artık sanat yüceliğini yitirmiş, herşeyin sanat olabileceği ve sanat, telafisi mümkün olmayan bir boşluğa tanıklık edeceği döneme girmiştir. Teknolojik gelişmeler, yaşadığımız yüzyılı görsel bombardımana tutarken duyularımız arasındaki oranların değişimine neden olmuştur. Bu görsel, işitsel bombardımanlar her şeyin hızlı yaşanmasını ve tüketilmesini sağlarken bellek yitimi yaratmıştır. Hız ve teknolojinin motoru plastik sanatlarda bir şeylerin geri döndürülemez şekilde kaybolmasına neden olmuştur. Sanat, hız ve teknoloji karşısında kendini yenileyememiş, motorize olan imgede, algı, odak, perspektif kalmamıştır. Böylece tüm bunların sonucunda sanat bir kazaya uğramış ve bu kaza sonrasında başlatmış olduğu süreç ele almıştır. Günümüzde sanat yapmak özgür, zor, bir o kadar da sancılı bir sürece girmiştir. Bu tez çalışmasında, bu sürecin hız ve teknolojik özellikler bağlamında çeşitli sanatçıların çalışmaları örneklendirilmiş ve irdelenmiştir. Bu saptamalardan sonra ulaşılan sonuç; bu denli hızlı ve ileri teknolojik gelişmelerin dışında kalmak gün geçtikçe imkansızlaşmaktadır. Çağımızın olanakları çoğulcu sanat ortamını ve sanat üretiminin çeşitliliğini attırmıştır. Ancak sanatçının yapması gereken; kendi çağının imkan ve koşullarını değerlendirmek, sanatın günümüze kadar süre gelen birikiminden faydalanmak, günümüzde sanat adına yapılan çalışmaları takip etmek, araştırmak, çokça düşünüp uygulamak ve bunu yaparken kendi gerçeğinden geçerek samimi olmaktır. peed and technology have been creating each other in a reciprocal relation since the very beginning. In this thesis study, the process in our today?s art experienced within the context of speed and technology had been researched and sampled. The first breaking point experienced in the art as the result of speed and technological developments was the representation problem, having been started with the invention of photograph machine, and brought the fragmentation of figure and dispersion of perspective, along with the dispersion of representation, esthetic and image in the superficial virtuality of display units. Transformation of ready to use products into art, starting with pissoir, had accelerated the development process of art and increased the diversity of materials used in art, but it caused to the loss of individuality, genuineness and aura of the art. Nowadays, art had entered into a new age, where art lost its greatness and where everything can be art, therefore art had entered into a new age, where an irrecoverable emptiness will be witnessed. Technological developments create visual bombardment in the century, in which we are living and caused to the change of proportions between our sensations. While these visual and audial bombardments have been making it possible to experience and consume everything speedily, it also created amnesia. Engine of speed and technology caused to the irrecoverable loss of something in the plastic arts. Art could not have been able to renew itself against the speed and technology and there do not remain any perception, focus and perspective in the motorized imagine. Accordingly and as a results of all of these, art had been exposed to an accident and the process, which had been started after this accident, is considered herein. Making an art is free and hard nowadays and had entered into a very painful process. In this thesis study, this process had been sampled with art-works of various artists and examined within the context of speed and technological features. The result obtained from these determinations and studies showed us that staying out of the speedy and advanced technological developments becomes more impossible day by day. Opportunities and possibilities of our age widened pluralistic art environment and increased the diversity of artistic production. However, what an artist should do, is to review and evaluate the opportunities, possibilities and conditions of his/her time and age, to become aware accumulations of art, which survived until today and to follow and research the works accomplished in the name of art in our today?s world and to think a lot and to apply and to become sincere, while doing these, passing through our own reality. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject Hız kavramı = Speed concept ; Modern resim sanatı = Modern painting art ; Simülasyon = Simulation ; Web = Web en_US
dc.title Hız kavramı ve teknolojik gelişmeler bağlamında günümüz sanatı en_US
dc.title.alternative Our today's art with in the context of speed and technology en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account