DSpace Repository

1960 sonrası heykel sanatı ve yeni gerçekçilik

Show simple item record

dc.contributor.author OMAK, Naim Süleyman
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:34:14Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:34:14Z NULL
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9629 NULL
dc.description.abstract Heykel kavramına yeni bir yaklaşım getiren Rodin, heykeli geleneksel çizgilerinden sıyırmış, kaideden soyutlanan heykeli, anıt mantığından da çıkararak başka bir boyuta taşımıştır. Rodinle gelen bu uyanışın izleri, modernizm dönemine hatta çağdaş sanat akımlarına ve akım sanatçılarına öncülük etmiştir. Rodinle uyanışın ardından Duchamp'ın hazır nesneleri sanat dünyasını derinden etkilemiştir. Seçtiği hazır nesneler ve seri üretim malzemeleriyle heykel kavramına bambaşka bir yorum getirmiştir. İnsan yeteneğine, estetik kaygılara ve el becerisine dayalı sanata karşı bir duruştur bu. Kavramın önemini amaçlayan Duchamp'ın bu tavrı daha sonraları ortaya çıkacak olan Yeni Gerçekçilik, Pop Sanat, Minimal Sanat gibi sanat akımlarına esin kaynağı olacaktır. Yaşanan dünya savaşlarının toplumlar üzerindeki etkileriyle birlikte sanatçılar da bağımsızlığın, özgürlüğün ve özgünlüğün peşinden gitmek istemişlerdir. Teknolojinin egemenliğini kurduğu dünya düzeni içinde yaşayan sanatçılar, hızlanan iletişiminde sağladığı kolaylıklarla daha geniş kitlelere hitap edebilecek imkanları yakalamışlar ve bununla beraber insan olmanın önemini vurgulamışlardır. Sanatın geleneksel çizgilere ihtiyacının olmadığını düşünen sanatçılar artık ne heykeltraş ne de birer ressamdılar, farklı dalların ortadan kalktığı bir sanat düzeni içinde sanatçılar en özgür eserlerini biçimlerin dışında kendi bedenleriyle, seçtikleri hazır nesnelerle veya boş bir odayı sergileyerek sunmuşlardır. 1960 sonrası sanat akımlarının etkili bir noktasında bulunan Yeni Gerçekçilik akımını oluşturmak için bir araya gelen sanatçı topluluğu, sanatın değişen yüzüne paralel olarak sanat ve sanatçının haricinde içinde yaşadığımız dünyanın ve gerçekliğin algılanmasını amaç edinmişdir. Bu gelişmelerin ışığında sanat, tavır alan, eleştiren, gündelik gerçeklikle ve sokakla bütünleşen çağdaş sanata evrilmiştir. Sanat artık yeni araçlar yeni malzemeler, yeni sunum teknikleri ve mekanlar kullanmaya başlamıştır ve artık bir galeride, sokakta, çölde, gökte, bedende ve hatta sadece zihnimizde yer alabilen bir konuma gelmiştir Rodin, who brought a new approach to the concept of sculpture, took the sculpture away from it?s traditional borders, he moved the sculpture that is isolated from the base to another dimension. The traces of this awakening which came with Rodin had lead not only the modernism era but also modern art movements and it?s artists. After the awakening with Rodin, Duschamp?s ready mades has influenced the world of art deeply. With the ready mades he chose and serial production materials, he brought an utterly different explanation to the world of sculpture. It is an opposition to art, based upon human labour, esthetical concerns and handcraft. Duchamp?s, who aims the give importance to concept, this attitude would be a source of inspiration for art movements such as New Realism, Pop Art, Minimal Art etc. With the effects of the world wars on societies, artists has concerned about following independence, freedom and individuality. Artists who lived in a world order possessed by technology, had a chance to reach the large masses by the help of accelerated communication and also they emphasized the importance of being human. Artists who believed they no longer need the traditional lines of art, were no more sculptor nor an artist, artists; within an art order in which different branches disappeared, has presented their most individual work of arts behind the shapes, by transferring their ideas with their bodies or exhibiting an empty room. A community of artists, which came together to create the flow of New Realism which is located at an effective point of 1960 art movements, being parallel to the changing face of art, have claimed that the nature and the world we live in have already been a work of art and they aimed this reality to be perceived. In the light of these developments, the art has evolved to modern art that is attitudinazing, criticizing and integrating with daily realism and public. Sculpture has started to use new materials, new ways of presentation and environments and came to a position which may figure at a gallery, a street, a desert or at the sky, on the body and also only in our minds en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject 1- Modernizm 2- Yeni Gerçekçilik 3- Heykel 4- 1960?larda Sanat 5- Pop Sanatı 1- Modernsim 2- New Realism 3- Sculpture 4 - 1960?s Art 5- Pop Ar en_US
dc.title 1960 sonrası heykel sanatı ve yeni gerçekçilik en_US
dc.title.alternative Sculpture art after 1960 and the new realism en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account