DSpace Repository

Senkretizm bağlamında Karadeniz Rock olgusu: Grup Marsis örneği

Show simple item record

dc.contributor.author AKKAŞ, Seher
dc.date.accessioned 2015-11-24T16:33:36Z NULL
dc.date.available 2015-11-24T16:33:36Z NULL
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/9619 NULL
dc.description.abstract Hiçbir kültürün katışıksız ve özgün olmadığı, doğası gereği kültürlerin az ya da çok geçirgen ve sürekli değişim içinde oldukları günümüz sosyal bilimlerinin ortak kabul gören anlayışlarından biridir. Son yıllarda bu alanda daha çok üzerinde durulan nokta, kültürlerin orijinal kalıntılarından çok, değişim ve dönüşümle ortaya çıkardıklarıdır. Bu değişim ve dönüşümün en ilgi toplayan noktalarından biri ise kültürlerin etkileşim sürecinde birbirlerinden neyi, nasıl ve ne şekilde alarak içselleştirdikleri, inşa ve yaratma sürecinde ortaya koyduklarıdır. En yalın haliyle iki ya da daha fazla şeyin bir araya gelerek yeni bir şeyin ortaya çıkması olarak tanımlanabilecek olan senkretizm (syncretism), artan küreselleşme tartışmalarıyla birlikte günümüz sosyal bilimlerinin değişim ve dönüşüme odaklı çalışmalarına ışık tutan en yaygın kavramlarından biri olarak karşımıza çıkar. Bu çalışma günümüz yerel müziklerinin popüler müziklerle etkileşimi sonucu aldıkları görünümü senkretizm bağlamında ele almayı amaçlar. Çalışmanın ilk bölümü, `senkretizm? terimine ve onun temel dinamiklerine odaklanır. Çalışmanın kavramsal modeli olarak `senkretizm?in diğerlerine tercih edilme nedenleri üzerinde durur. İkinci bölümde senkretik Karadeniz Rock olgusunun tarihsel arkaplanı ve onu oluşturduğu düşünülen etmenler irdelenir. Üçüncü ve son bölümde, bu bağlamda net ve popüler bir örnek olarak, Karadeniz yerel müziğinin rock müzikle bir arada kullanımı ile ortaya çıkan ve `Karadeniz Rock? olarak tanımlanan olgu, kendi ifade biçemini bu olgu içine konumlandıran Grup Marsis örneği ile irdelenir ve somutlaştırılır. Kültürün her alanında olduğu gibi müzik pratikleri de, karışımlarla değişmeye ve dönüşmeye daima açıktır. Sonuç olarak, günümüzde, farklı müzik kültürlerinin bir arada kullanılarak yeni senkretik pratiklerin oluşturulması aşamasında kullanılan dinamikler, geçmişin spontan oluşumlarından farklıdırlar. Çeşitli stratejiler etrafında kurgulanır ve sunulurlar. It is one of the commonly accepted understandings of the current liberal arts that no culture is pure or authentic and that cultures, due to their nature, are more or less pervious and prone to continuous changes. Recently rather than the original remnants of cultures, the emphasis in this field is more on the fact that cultures emerge as a result of changes and transformations. One of the most attention drawing points of these changes and transformations within this interaction process is what cultures derive from each other and how they internalize and exhibit their derivations with in the process of building and creation. Syncretism which can most plainly be described as the emergence of something new out of the convergence of two or more things, together with the increasing discussions of globalization is one of the most common concepts of liberal arts today illuminating the studies focused on change and transformation. The purpose of this study is to consider, within the context of syncretism, the perspective the modern day local genres obtained through their interaction with popular genres of music. The first part of the study is focused on the term senceticism and its basic dynamics. As a conceptual model, the study dwells on reasons for prefering sencretism to others. In the second part of the study the historical background of the phenomenon of sencretic Black Sea Rock and and its constituents are dealt with. The third and the last part of the study, as an exact and popular example, the phenomenon of `Black Sea Region Rock? which has emerged through the combined use of Black Sea local music and rock music is examined. This phenomenon is embodied with the example of Band Marsis which has located its way of musical expression in this phenomenon. As in every field of culture, music practices are constantly open to change and transformation. As a result, today the dynamics used at the stage of forming the new syncretic practices through using various music cultures together are different from the spontaneous formations of the past. They are fictionalized and presented around various strategies. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher DEÜ Güzel Sanatlar Enstitüsü en_US
dc.subject 1- Syncretism 2- Hybridity 3- BlackSea Rock 4- Popular Music 5- Cultural Studies 1-Senkretizm 2-Melezlik 3-Karadeniz Rock 4-Popüler Müzik 5-Kültürel Çalışmalar en_US
dc.title Senkretizm bağlamında Karadeniz Rock olgusu: Grup Marsis örneği en_US
dc.title.alternative Syncretism within the context of the phenomenon of Black Sea region Rock: The example of band Marsis en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account