dc.contributor.author |
ÜNLÜ, ASLIHAN
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-14T11:50:05Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-09-14T11:50:05Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/934 |
NULL |
dc.description.abstract |
Yirminci yüzyılla değişime uğrayan tarih, gerçek ve birey algısı, metnin ve yazarın konumuna da yansımıştır. Biyografi türü bu kavramların kesişim noktasında yer alır. Yeni biyografik anlayış, ele aldığı bireyde ve anlatısında farklı yaklaşım yolları aramaktadır. Tarihsel dramın bir alt türü olan biyografik dram ise geleneksel-gerçekçi biçim- lerden, metakurgusal ve postmodern biçimlere doğru dönüşmüştür. The perception of history, reality and individual which underwent a change in the twentieth century is also reflec- ted on the author's status. Biography as a form is the junction point of such terms. New biographic understanding searches for different ways of approaching the individual dealt with and the narration. As for the biographic drama which is a subtype of historical drama, it has turned into meta-fictional and postmodern forms, leaving behind the traditional-realist forms. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
biographical drama; biography; fictionality; historical drama; historical play; history; metabiographical drama; metafiction; metahistoricality; narrative; postbiographical drama; posthistoricality; postmodern style; reality; republican period; turkish theatre biyografik dram; biyografi; kurgusallık; tarihi dram; tarihi oyun; tarih; metabiyografik dram; üst kurmaca; metatarihsellik; anlatı; postbiyografik dram; posttarihsellik; postmodern tarz; gerçeklik; cumhuriyet dönemi; türk tiyatrosu |
en_US |
dc.title |
Değişen tarih ve metin anlayışı içinde biyografik dram - I : Kuramsal bir çerçeve |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |