dc.contributor.author |
ONAT, EMRAH SUAT
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-14T11:49:50Z |
NULL |
dc.date.available |
2015-09-14T11:49:50Z |
NULL |
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.12397/932 |
NULL |
dc.description.abstract |
Sinema kimi zaman tarihi yeniden oluşturma eğilimi taşıyabilir. İzleyicinin geçmiş ile bağı koptuktan sonra tarihi manipüle etmek ve sonucunda onu tekrar yazmak mümkündür. Bu metin tarihsel gerçeklerle Der Baader Meinhof Komplex filminin aktardığı süreci karşılaştırırken, bu dönem incelemesi anlatı boşluklarının gerçeği nasıl çarpıttı- ğını ifşa eder. Filmin teknik olarak gerçeğe benzerliği tarihi yeniden yazmaya çalışan bir söylem ortaya çıkarmıştır. Movies may have tendencies to reconstruct the history occasionally. Once the audience's connection with the past is broken it is possible to manipulate the history and eventually rewrite it. While comparing the historical facts with the period that Der Baader Meinhof Komplex expresses, this paper reveals how narrative gaps twist the truth and the history. Technical verisimilitude of the film determines a discourse which is willing to rewrite the history. |
en_US |
dc.language.iso |
tr |
en_US |
dc.publisher |
Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi |
en_US |
dc.subject |
cinema; critical review; dominant discourse; dominant ideology; film analysis; germany; historic realities; manipulation; political history; political ideology; red army fraction (raf) sinema; eleştirel inceleme; egemen söylem; egemen ideoloji; film analizi; almanya; tarihi gerçekler; manipülasyon; siyaset tarihi; siyasal ideoloji; kızıl ordu fraksiyonu (raf) |
en_US |
dc.title |
Mit kırma girişimi olarak tarih illüzyonu: "Der Baader Meinhof Komplex" |
en_US |
dc.title.alternative |
|
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |