DSpace Repository

Dilin dramatiği ya da Mahmud ile Yezida

Show simple item record

dc.contributor.author AYDEMİR, Bünyamin
dc.date.accessioned 2015-09-14T11:49:28Z NULL
dc.date.available 2015-09-14T11:49:28Z NULL
dc.date.issued 2010
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.12397/929 NULL
dc.description.abstract Türk Tiyatrosunun önemli yazarlarından biri olan Murathan Mungan'ın 1980 yılında kaleme aldığı Mahmud ile Yezida, yöresellik, şiirsellik ve trajik öğelerin oldukça baskın olduğu bir oyundur. Aşkın tragedyası veya töreler arasına sıkışan aşkın bir tutkunun baltalanışının lirik-trajik iniltisinin canlandırıldığı oyun diye tanımlayabileceğimiz Mahmud ile Yezida, başat olarak töre kavramının merkezileştirildiği, aşk kavramının da yine benzer ağırlıkla ele alındığı tematik bir portföye sahiptir. Yine Türk Tiyatrosunun önemli yapıtları arasında yer alan oyun, canlandırılma ilkesine dayandırılarak oluşturulmuş diyalog düzeni ve sahnenin anlatısal işlevinin hesaba katılmasıyla meydana getirilmiş didaskalik bölümlerinin yetkinliğiyle, hem drama özgü olanı, hem de yazınsallığın değerlerini bir arada buluşturan bir seçkinlik taşımaktadır. Her metin kendi dilini yaratır ve her metin kendi özel dil kullanımının bir ürünüdür, gerçeğinden hareketle irdelemeye çalıştığımız bu oyun metni, öncelikle yazarın şair kimliği, yaşam kaosu içindeki insanın tragedyasını görebilme yetisi ve yöreye ve folklorüne olan duyarlılığı ekseninde biçimlendirilmiş bir yapıttır. Mahmud ile Yezida, written by one of the most important writers of Turkish Theatre, Murathan Mungan in 1980, is a play which is dominantly local, poetic and tragic. Mahmud ile Yezida which can be described as the staging of the lyrical - tragical echoes of the frustration derived from a transcendent love which is stuck between the mores or tragedy of love, consists the theme of the customs as well as love. As one of the most important plays of Turkish Theatre, Mahmud ile Yezida is dramatically and literary distinguished with its dialog order vitalized through personification and 'didascalic' chapters formed by the narrational function of the stage. Having started the analysis from the fact that every text provides its own discourse and every text is a product of its own discourse usage, this play is formed up primarily by the playwright's poetic side, his ability at being capable of man's tragedy in the chaos of survival and his sensitivity to the region and its folklore. en_US
dc.language.iso tr en_US
dc.publisher Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi en_US
dc.subject contemporary turkish literature; dramatical language; mores; Murathan Mungan; play characters; poetic style; realism; theatrical play; tragedy çağdaş türk edebiyatı; dramatik dil; töre; Murathan Mungan; oyun kişileri; şiirsel üslup; gerçekçilik; tiyatro eseri; tragedya en_US
dc.title Dilin dramatiği ya da Mahmud ile Yezida en_US
dc.title.alternative en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account