Abstract:
Güncel Sanat Üretiminde: "Fantastik Erotik Kadın" adlı makale, türün araştırmacılarından Henri Maldiney'in 'Korkuyla oynanan bir oyun adını verdiği fantastiğin değişmeyen motiflerinden erotizmi ve onun göstergesi olarak kadının kullanım biçimlerini anlama çabasıdır. Bu anlamlandırma sürecinde; popüler sanat üretiminde yaklaşık iki yüz yıldır fantastiğin yakaladığı başarı, her daim güncellenen başlıca fantastik göstergelerden birisi üzerinden tartışılmaya çalışılmıştır. Yazı; fantastik, erotik, kadının değişen toplumsal değerler, yaygın inanç ve geleneklere bağlı olarak üretilen görünümleri, kadın figürünün çevresinde kullanılan diğer öğelerle birlikte değerlendirir. Tarihsel süreç boyunca güncellenen ama kompozisyon ve öğelerin kullanımı açısından pek az değişiklik gösteren söz konusu görünümler; işlevleri, geçmişten günümüze konumları/görünümleri ve bugünkü durumları açısından farklı başlıklar altında ele alınmıştır. "Fantastic Erotic Woman": In the Production of Contemporary Art aims to comprehend kinds of usages of eroticism as fantastic's fixed patterns and woman as its sign, where 'fantastic is a game played with fear' according to Henri Maldiney, who is one of the researchers of this genre. In this comprehension process; fantastic's success gained in almost two hundred years within the production of the popular art is discussed in terms of the main sign of fantastic. Fantastic is evaluated with erotic, women imageries produced depending on evolving social values, widespread belief and traditions and the other elements used around the woman figure. Aforementioned imageries, which are renewed throughout history but had minor changes in terms of composition and the use of elements, are covered under different topics according to their functions, appearances from past to present and their conditions today.